دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام شعبانی

حوزه/ هر فرزند رزق خود را به همراه می‌آورد و هیچ خانواده و یا جامعه‌ای در برنامه‌ریزی برای افزایش اولاد و جمعیت، نباید نسبت به این مسئله نگران باشد، زیرا مقتضای رازقیت الهی، این است که انسان را بدون رزق رها نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، نشست فرهنگی پژوهشی با عنوان " چالشهای فرزندآوری در بین مادران ایرانی و دشواری‌های ایفای نقش مادری و راهکارهای ایجاد تمایل در خانواده ها و تشویق والدین به فرزند آوری و نقش فرزندان در ایجاد خانواده ای سالم و شاداب و سرزنده " امروز در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد.

رقیه عبدلی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ در این نشست با اشاره چالش ها و مشکلاتی که در جهت فرزندآوری مادران در جامعه کنونی وجود دارد، اظهار داشت: معمولا افراد جامعه علت عدم تمایل خانواده ها به افزایش جمعیت را قتصاد و وضع معیشتی کنونی مردم، تورم موجود در جامعه در تامین مایحتاج اولیه خانواده و فرزندان، مشغله های کاری والدین در جهت تامین معاش خانواده و حضور نداشتن در درون خانواده و ناهمواری مسیر تربیتی و رشد فرزندان می دانند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام اکبر شعبانی با بیان اینکه سن جمعیت ایران رو به کهنسالی است، گفت: درصد رشد جمعیت ایران در دوسال اخیر تقریبا به صفر رسیده است و علت آن مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی فراوانی است که در جامعه وجود دارد.

وی در تبیین این چالش ها به بیان راهکارهای افزایش تمایل والدین به فرزند آوری پرداخت و افزود: نهادینه کردن فرهنگ دینی و اعتماد به خداوند در روزی رساندن به بندگان خویش از جمله نکاتی است که بعضی والدین از آن غافل هستند. در آیات و روایات مختلفی از فرزند به عنوان زینت دنیا، یادگار والدین، مایه قدرت و غلبه مؤمنین و نعتمتی از نعمت های الهی و گلی از گل های بهشت، یاد شده است.

شعبانی تصریح کرد: هر فرزند رزق خود را به همراه می‌آورد و هیچ خانواده و یا جامعه‌ای در برنامه‌ریزی برای افزایش اولاد و جمعیت، نباید نسبت به این مسئله نگران باشد، زیرا مقتضای رازقیت الهی، این است که انسان را بدون رزق رها نکرده است.

وی در پایان گفت: در منطق قرآن نه تنها مشکل مالی، ‌معیشتی و فقر نباید مانع ازدواج شود، بلکه ازدواج، عاملی است برای از بین بردن فقر،‌ تهی دستی. خداوند با قاطعیت تمام روزی همه انسان‌ها و جانداران را تضمین کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha