پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
علم، ولایت مداری و عصمت سه شباهت حضرت معصومه (س) به حضرت زهرا (س)

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: بانوان طلبه تلاش کنند در تهذیب و اخلاق موفق باشند و معصومه وار به درجه علمی بالا برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا، عصر امروز در نشست مجازی «شبیه ترین دختر به مادر شیعه» که با حضور کادر، اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: حضرت معصومه اگر چه معصوم نبود، اما به عصمت صغری رسیده و امام رضا علیه السلام زیارت این شخصیت بزرگوار را موجب رسیدن به بهشت معرفی کرده و امام کاظم علیه السلام نیز لقب معصومه را به ایشان داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به شخصیت های درخشان غیرمعصوم تاریخ همچون حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س)، یادآور شد: حضرت معصومه(س) تربیت یافته مکتب امام کاظم و امام رضا علیه‌السلام بودند و از حیث شناخت، معرفت و علم الهی به درجه ای رسیده بودندکه اولیای الهی ایشان را تایید می کنند.

وی ضمن اشاره به روایتی که یاران امام برای گرفتن پاسخ سؤالاتشان در نبود امام کاظم علیه السلام، سؤالات مکتوب خود را تحویل داده و حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ دادند، گفت: این روایت شباهت ایشان به حضرت زهرا سلام الله علیها را می رساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان به شباهت دیگر حضرت معصومه(س) به حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: ولایت مداری حضرت همچون حضرت زهرا سلام الله علیها است و در دفاع از ولایت هم تا پای جان رفت و جان خود را فدا کرد.

استاد حوزه بیان کرد: پاکی مشابهت سوم این دو شخصیت است، چنانکه امام کاظم علیه السلام به حضرت، لقب معصومه داد و حضرت زهرا(س) نیز طاهره، مطهره، محدثه، صدیقه لقب داشتند.

وی افزود: بانوان طلبه در تعلیم موفق هستند و باید تلاش کنند در تهذیب و اخلاق نیز موفق باشند و معصومه وار به درجه علمی والا و شایسته برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha