چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: مصاحبه اخذ مجوز تلبس ویژه طلاب استان آذربایجان شرقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم علیمحمدی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، از برگزاری مصاحبه تلبس طلاب متقاضی تلبس و واجد شرایط توسط اساتید خبر داد و گفت: صدور مجوز تلبس به لباس روحانیت طبق مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه کشور انجام می‌گیرد و یکی از ماموریت های اصلی معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طلاب واجد شرایط بعد از نام نویسی جهت اخذ مجوز تلبس، در دوره‌های تلبس که به خاطر شرایط کرونایی این کارگاه ها به صورت مجازی برگزار می شود، شرکت می‌کنند و زمینه‌های مختلف(از جمله احکام، تجوید قرآن، زی طلبگی و شوون روحانیت و ...) و مهارت‌های آموزشی و اخلاقی لازم را کسب می‌کنند.

وی با بیان این که هر هفته حدود ۱۲ نفر برای مصاحبه تلبس دعوت می شوند، تصریح کرد: ان شاءالله تعدادی از قبول شدگان مصاحبه در مراسم جشن نیمه شعبان امسال به لباس روحانیت ملبس خواهند شد.

حجت الاسلام علیمحمدی افزود: هر طلبه نسبت به دین سه وظیفه مهم دارد که یکی تفقه در دین یا دین‌ شناسی جامع و عمیق، دیگری دفاع از دین و پاسخ به سوالات و شبهات و هجمه های دشمنان دین و دگراندیشان و مبارزه با فرهنگ های نفوذی و سوم تلاش برای استقرار حاکمیت دین و ارزش های دینی و انقلابی در جامعه و فراهم نمودن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha