شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
توجه مرد به زن در خانه موجب استحکام خانواده خواهد بود

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی ریحانة النبی(س) قم گفت: جلوه گری و خواست دیده شدن مختص بانوان است که اگر در خاستگاه اصلی خانواده انجام نگیرد و مرد این ویژگی همسر را نادیده بگیرد، قطعا با مشکل روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز تخصصی ریحانة النبی(س) قم در کارگاه مهارت افزایی "پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف" که در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان برگزار شد، گفت: تفاوت‌های زن و مرد و ویژگی های هر یک را تنها با تحلیل درست از دیدگاه تفاوت محوری و بررسی آثار و کارکردهای آن، درک خواهیم کرد.

وی ضمن برشمردن تفاوت های زن و مرد، آن ها را داری ویژگی ها و برتری هایی دانست که از جانب خداوند متعال و تدبیر خلقت، تنظیم شده و از کنار هم قراردادن این خصوصیات به ظاهر متفاوت، انسان کامل تصور می شود.

مدیر مرکز تخصصی ریحانة النبی(س) ادامه داد: در زمینه حجاب گاهی از طرف بانوان مطرح می شود که مردان باید چشم پوشی داشته باشند، این در حالی است که از نیازهای هر دو طرف و حکمت آفرینش آن غافل هستند؛ جلوه گری و خواست دیده شدن مختص بانوان است که اگر در خاستگاه اصلی خانواده انجام نگیرد و مرد این ویژگی همسر را نادیده بگیرد، قطعا با مشکل روبرو خواهد شد.

وی در ادامه ملاک ها و معیارهای پوشش، حیاء و عفاف و مصادیق غیرت مرتبط به بحث حجاب و شبهات مرتبط در چهار حیطه فردی و اجتماعی و حکومتی و دینی را بیان کرد و گفت: شبهات پیرامون بحث حجاب زیاد و پراکنده است، شبهاتی که در فضای مجازی از طرف دشمن وارد و در ذهن جوان پایدار می شود.

ابراهیم پور در پایان ضرورت توانمند سازی و ارتقاء تخصصی و علمی مبلغین را ضروری خواند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha