شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ نشست شورای سیاست گذاری نظام جامع اندیشه سیاسی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران، گفت: بهترین طرح ها زمانی که در فوق برنامه قرار می گیرند به دلیل خستگی و ایجاد ملال از استقبال طلاب کاسته می شود، لذا برای پویایی هرچه بیشتر این طرح، تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، امروز در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، بر نگرانی از تحمل طلاب از حجم داده های تحصیلی در زمان مشخص اشاره نمود و با بیان این که بهترین طرح ها زمانی که در فوق برنامه قرار می گیرند به دلیل خستگی و ایجاد ملال از استقبال طلاب کاسته می شود، لذا برای پویایی هرچه بیشتر این طرح تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان این که افزودن درس ها، نگرانی چالش در عمق درس های اصلی ایجاد می کند افزود: دوگانگی در ترجیحات نظام تحصیلی وجود دارد، لازم است تا اگر طرحی افزوده می شود، ناظر به جایگزینی ها دنبال گردد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، به برخی از تجربیات آموزشی حوزه های علمیه خواهران اشاره و با بیان این که برخی از طرح های اصلی باید از فوق برنامه خارج و در وادی نظام تحصیلی قرار گیرد، اظهار داشت: اصلاح واحدهای درسی ناظر به نظام تعلیم وتربیت از جمله رویکردهایی است که می توان مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که نظام جامع اندیشه، غیر از محوریت اندیشمندان است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا از ظرفیت بزرگانی که توانسته‌اند به سمت طراحی این نظام حرکت کنند، استفاده و طرح واره نظام مندی که قبلا تدوین شده بهره بگیریم. برای جامعیت و تاثیرگذاری آن باید ناظر به مسائل اجتماعی اقتضائات جنسیتی در طراحی ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور، فهم مسئله را بزرگترین مشکل در طراحی نظامات دانست و اذعان داشت: مسائل اجتماعی را در آن چارچوب ها و نظام واره ها تبیین نماید؛ به میزانی که فهم دقیقی از مسئله داشته باشیم، عمق ورود ما به منابع و ارائه استدلال ها بیشتر خواهد بود. ضمن اهمیت مسئله‌شناسی موضوعات اجتماعی؛ بازخوانی حدیث بر اساس فهم جدید از مسئله ناظر به حساسیت‌های ذهنی بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha