شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
درس اخلاق مدرسه امیرالمومنین رشت

حوزه/ استاد حوزه علمیه گیلان تصریح کرد: در مسیر طلبگی باید از پیچ‌ها و مانع‌ها عبور کرد تا به هدف عبودیت و بندگی خدا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد سعیدی در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امیرالمومنین علی (ع) رشت، اظهار کرد: در مسیر طلبگی باید از پیچ‌ها و مانع‌ها عبور کرد تا به هدف عبودیت و بندگی خدا رسید.

وی ادامه داد: جهاد با شیطان یعنی این که انسان در همه امور از خدا تبعیت کند و مطیع اوامر الهی باشد. اگر تبعیت از خدا در تمام مراحل زندگی ما جاری شود، برکت الهی جاری می‌شود؛ زمانی که خواست ما با خواست خدا تنظیم شد آن‌ وقت جان دادن در راه خدا، شیرین تر از عسل می‌گردد و نامش شهادت است.

استاد حوزه اضافه کرد: فرد بازاری که برای کسب درآمد و معیشت زندگی خود عرق می‌ریزد با کاسبی که لم داده و در تلاش نیست، فرق دارد؛ اگر هدف خدا باشد، سختی در راه خدا هم شیرین می‌شود و اگر هدف شیطانی باشد، برکت و شیرینی هم از بین می‌رود.

وی افزودد: امام صادق علیه السلام فرمودند در روز قیامت ملائکه نگاه می‌کنند و می‌بینند برخی افراد جایگاه بالایی دارند، ولی اعمال خاصی در نامه عملشان نیست، از خدا سؤال می‌کنند که چرا این گونه است؟ خداوند به ملائکه می‌فرماید این افراد با اخلاص عمل کردند و عبادت خود را بزرگ ندیدند و آن را از چشم خلق مخفی کردند و رازی بین من و خود قرار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha