شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست رئیس مرکز خدمات با جامعه نخبگانی خراسان رضوی

حوزه/ نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست صمیمانه با جامعه نخبگانی حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور رئیس مرکز خدمات و نخبگان و استعدادهای برتر استان در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فولادی، مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه در این نشست با بیان اینکه در زمینه تبیین جایگاه و سازماندهی نخبگان دو سال کار پژوهشی انجام شده است، گفت: با جلسات متعدد با اندیشمندان و نهادهای داخلی و بین‌المللی، ملاک‌های نخبگی در عرصه‌های تحصیلی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی تبیین شد و ساماندهی، شبکه‌سازی و حمایت‌های هدفمند در مرکز خدمات حوزه پیاده‌سازی و اجرا شده است.

وی افزود: مسئله‌محور بودن، مطالعات میدانی، عمیق، ناظر به مسائل روز و پیگیری و خط‌شکنی تا اجرا از شاخصه‌های نخبگان است و سرمایه‌گذاری‌ها باید بر مسائل علمی و نخبه‌پروری سوق پیدا کند.

مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات بیان کرد: با حمایت‌های مرکز خدمات، بحث نخبه‌پروری در نهادهای حوزوی فعال شده و بیش از ۴۰۰۰ نخبه در طرح هدفمندی خدمات مرکز حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان فراهم شود و حمایت نهادهای حوزوی و سرمایه‌گذاری در این زمینه باعث تسریع در حل مشکلات آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فولادی در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به نخبگان اظهار داشت: تاکنون به ۲۰۰۰ نفر از نخبگان تسهیلات حمایتی اعطا شده و از چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان اثر آن‌ها حمایت شده است.

وی گفت: اولین رویداد ایده‌پردازی را با همکاری نخبگان حوزه برگزار کردیم و ۲۰ ایده توسط مرکز خدمات حمایت شد که خروجی آن چهار استارتاپ فعال است.

مسئول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات، تکریم و دیدار نخبگان را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات دانست و افزود: مسئولان مرکز خدمات با حضور در منزل ۱۱۰۰ نفر از نخبگان، از زحمات و تلاش‌های آن‌ها و خانواده‌های‌شان تقدیر کردند و دغدغه‌ها و پیشنهادهای نخبگان پیگیری شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۰ دوره اردوی خانوادگی نخبگان برگزار شده و ۸۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که تأثیر بسزایی در تقویت روحیه خانواده آن‌ها داشته است.

گفتنی است سخنرانی رئیس مرکز خدمات و بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهای نخبگان حوزه علمیه استان از دیگر محورهای این نشست بود.

شایان ذکر است این نشست با حضور حجج‌اسلام ملک‌دار، مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات، فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، ایزدی مسئول مرکز نخبگان و استعداد برتر و هاشمی مدیر دفتر حراست و تحقیقات حوزه علمیه خراسان و آقای حسینی مدیرعامل مجتمع‌های ولایت مرکز خدمات حوزه برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha