شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه / مسئول تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج گفت: قرآن با زبان استدلال با مخاطبان سخن می گوید و مطالبش را از راه برهان و منطق ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام کوثری مسئول تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، ظهر امروز در محفل انس با قرآن اساتید و طلاب این مدرسه گفت: قرآن در بیان مطالب زبان دیگری به نام زبان احساس و عاطفه دارد و مخاطب این زبان دل انسان است که با تلاوت و شنیدن آیات نورانی قرآن متأثر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین نسخه شفابخش برای رسیدن انسان به کمال، سعادت و آرامش، قرآن است و بالاترین ذکر طاعت، بندگی، عبادت و نماز است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اندیشمندان غیر مسلمان هم به این نتیجه رسیده اند که قرآن، عامل رشد، سعادت و آرامش انسان است.

مسئول تهذیب مدرسه علمیه شهرستان آوج بیان کرد: تا قرآن، ‌کعبه و پیامبر در میان مسلمانان باشد جامعه مسلمانان بر جهان قالب هستند و اگر قرآن را از ما بگیرند اسلام دیگر معنایی ندارد، چرا که اصل دین اسلام و مبعث پیامبر جهان‌ شمول است.

وی ادامه داد: اگر ما عقب ماندگی ها و آسیب هایی در اجتماع و نواقصی در زندگی داریم به خاطر این است که به قرآن پشت کرده ایم.

وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی استقبال به قرآن بسیار فراوان شده و تاکید امام و رهبری نیز تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی است که این خواسته روز به ‌روز محقق می‌شود.

حجت الاسلام کوثری بیان کرد: قرآن، دارویی شفابخش و پُربرکت و آب حیاتی است که عطش تشنگان حق را فرو می نشاند و هر کس به قرآن تمسک جوید، در زندگی خود از انحرافات دور می شود.

مسئول تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج گفت: قرآن با زبان استدلال با مخاطبان سخن می گوید و مطالبش را از راه برهان و منطق ارائه می دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha