شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمودی

حوزه / مهمترین رکن در نظام خانواده یعنی زن، رشته های پربار نظام خانواده را مستحکم می سازد و تأمین شرایط زندگی شیرین و شایسته و ایجاد محیط سالم و امن تا حد قابل توجهی محصول ایفای نقش موثر زن در نظام خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد جواد محمودی، صبح امروز در دوره آموزشی شیوه های اثرگذار کار تبلیغی در خانواده و محله که با حضور جمعی از خواهران مبلغه حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در سالن اجتماعات شهید حسن پور حوزه خواهران استان برگزار شد، گفت: کار تشکیلاتی می تواند نقطه اتکای اصلی همه فعالیتها در جهاد فرهنگی و تبلیغی باشد و شما خواهران مبلغه باید این مسئله را بیش از پیش مدنظر قرار دهید.

کارشناس مشاوره ادامه داد: باید قواعد کار تشکیلاتی حاکم شود که خروجی کارها و اقدامات اثربخش باشد و ضرورت کار جمعی و تشکیلاتی، روحیه تشکیلاتی، اصل مشارکت و اصل کادرسازی و تربیت محوری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باید فعالان فرهنگی و خواهران مبلغه که در میادین مختلف جامعه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند در زمینه کار تشکیلاتی دامنه مطالعات خود را افزایش داده و پیرامون این موضوع تامل دقیق و جدی داشته باشند.

محمودی ادامه داد: برای حضور موثر و موفق در عرصه جهاد فرهنگی وتبلیغی باید اقتضائات آن را شناخته و کار تشکیلاتی را به عنوان یک اصل محوری مدنظر قرار دهیم.

کارشناس مشاوره عنوان کرد: نظام خانواده، بر اساس تعالیم کلام نور و آیات و روایات و فرمایشات پیشوایان دینی، یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و در واقع هسته اولیه شکل گیری نهادهای اجتماعی و مایه قوام و استحکام جامعه است.

وی ادامه داد: مهمترین رکن در نظام خانواده یعنی زن، رشته های پربار نظام خانواده را مستحکم می سازد و تأمین شرایط زندگی شیرین و شایسته و ایجاد محیط سالم و امن تا حد قابل توجهی محصول ایفای نقش موثر زن در نظام خانواده است.

محمودی عنوان کرد: بانوان و زنان جامعه اسلامی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که شما خواهران مبلغه زمینه و بستر لازم را برای شکوفایی این ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از فضای معنوی مساجد وحلات به خوبی فراهم آورید

وی ادامه داد: فعالیت‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند در بستر و جایگاه مسجد شکل بگیرد و مسجد در حقیقت سکویی برای ارتقاء این فعالیت‌ها و از جهتی مایه‌ی وحدت اجتماعی و ترویج و تقویت فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به نقش امام محله، ادامه داد: امام محله به عنوان مهم‌ترین رکن باید از مسجد برای انجام این فعالیت‌ها در محله استفاده کند و فعالیت‌ها را به تمام محله تسری بدهد.

محمودی درباره راهکارهای مقابله با این جنگ نرم و بیمه کردن فرزندان، در خانواده بیان کرد: راهکار اول ایجاد عشق به ولایت اهل بیت(ع) است، که شبیه شدن به اهل بیت و فنای به عشق اهل بیت را به دنبال دارد و اگر امروز با وجود تحولات منطقه، ایران در چنین امنیتی به سر می برد، به برکت ولایت است.

زن محور استحکام بنیان خانواده است

زن محور استحکام بنیان خانواده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha