شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر میرزا علیزاده

حوزه/ رئیس پژوهشکده حج و زیارت این مرکز را در حوزه حج پژوهشی در دنیا بی نظیر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر میرزا علیزاده امروز در مراسم رونمایی از مجموعه آثار پژوهشی حج و زیارت که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد،گفت: پژوهشکده حج در سال ۸۹ از مرکز تحقیقات به این عنوان ارتقا یافته است.

وی افزود: این پژوهشکده از جهاتی درجهان و در عرصه حج و زیارت در دنیا نظیر ندارد. پژوهشگرانی که در این عرصه در جهان تحقیق می کنند بیان می کنند که اگر این پژوهشکده وجود نداشت، بسیاری از تحقیقات ابتر و ناقص می ماند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت اظهارکرد: علمای تراز اول عربستان به کرات، از مجله میقات الحج ایران سراغ می گیرند. علمای سعودی اذعان می کنند که ایران در مساله حج پژوهشی از ما پیشی گرفته اند.

وی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای پژوهشکده حج و زیارت، مساله بیانیه گام دوم انقلاب است، زیرا این بیانیه طراحی سازوکار جمهوری اسلامی برای اداره کشور و همچنین روزآمد کردن نیازهای انقلاب در حوزه تبیین قرائت اهل بیت(ع) از اسلام ناب است. این بیانیه، نگاهی استراتژیک به عرصه های مختلف دارد.

علیزاده اظهارکرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری مهمترین رویکرد فعالیت های ما را تشکیل می دهد. مجموعه آثار پژوهشی فاجعه منا، مهمترین و دست اول ترین منبع برای پژوهش در این فاجعه است.

وی افزود: اخیرا نرم افزاری نیز در خصوص مجموعه آثار فاجعه منا نیز تولید شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha