چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
سفر رئیس جمهور به یزد

حوزه/ رئیس جمهور در سفر به یزد از یک کارخانه تولیدی تعطیل شده و یک کارخانه تولید ملی و از نیروگاه خورشیدی یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان یزد پس از استقبال رسمی راهی یکی از کارخانجات تعطیل شده یزد شد.

وی از کارخانه ریسندگی خوش ریس یزد بازدید کرد، این کارخانه در سال ۸۲ افتتاح شده بود و با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

رئیس جمهور با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی و دستور سریع پیگیری برای رفع مشکل این کارخانه گفت: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی هشت سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

بازدید از کارخانه الکتروکویر یزد

وی در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر یزد بازدید کرد و در جمع کارکنان آن اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می شود که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این کارخانه یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

بازدید از نیروگاه خورشیدی یزد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

وی با تأکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تأمین کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تأکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

دکتر رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تأکید کرد.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در غیاب آیت الله ناصری که در بیمارستان بستری است، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha