چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: قاطبه جامعه پزشکی با گذشت و ایثار مشغول به خدمت هستند. جامعه پزشکی در هر ماه ۸۰ میلیون نفرخدمت را انجام می‌دهد و تخلفات درصد بسیار کمی دارد و گاهی بسیاری از خدمات توسط رسانه‌ها زیر سوال می‌رود و این باعث ازبین رفتن اعتماد مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در دیدار با مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، گفت:برخی از فعالیت‌ها و مداخلات در امور پزشکی شایسته نیست و عده‌ای خود را منتسب به روحانیت می‌دانند، چنین فعالیت‌هایی را بدون مجوز انجام می‌دهند و یا در عطاری‌ها در زمینه درمان مداخلاتی دارند، معتقدم در این باره باید راهکاری اندیشید و تاکنون حوزه موضع خوبی در این فعالیت‌ها گرفته است.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، شأنیت و جایگاه جامعه پزشکی است. باید با توجه به اعتماد مردم این شأنیت حفظ شود و نباید اجازه داشت این جایگاه دچار خدشه گردد تا اعتماد مردم از میان نرود، قاطبه جامعه پزشکی با گذشت و ایثار مشغول به خدمت هستند. جامعه پزشکی در هر ماه ۸۰ میلیون‌نفر خدمت را انجام می‌دهد و تخلفات درصد بسیار کمی دارد و گاهی بسیاری از خدمات توسط رسانه‌ها زیر سوال می‌رود و این باعث ازبین رفتن اعتماد مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: نوع نگاه رهبری و کلام‌شان نسبت به دیگر مسئولان بسیار متفاوت است و بسیار ارزشمند است، ایشان جامعه پزشکی را تکریم می‌کند اما برخی از مسئولان نظرشان متفاوت و برگرفته از قضاوت‌های سطحی است و هجمه‌هایی در مورد فرار مالیاتی، زیرمیزی گرفتن‌ها و برخی از تخلفات مطرح می‌شود که در مقابل خدماتی که ارائه می‌گردد بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: روحانیت و حوزه نقش مهمی درشأن جامعه پزشکی دارند، بسیاری از پزشکان جوان و فارغ التحصیل از مشکلات معیشتی رنج می‌برند، در حال حاضر از میان ۱۵۸ هزار پزشک، تعداد کثیری در مضیقه معیشتی هستند.

وی تصریح کرد: سبک زندگی مراجع معظم، نشان دهنده زندگی سالم براساس آموزه‌های دینی است و اهتمام حوزه به مقوله سلامت ارزشمند است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظام انحصاری IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    تورو به خدا ول کنید، نظام انحصار طلب دکتری آخه چه مشکلی داره؟ مرفه‌ترین شغلهای آکادمیک پزشکی هست. شما حتی حاضر نیستید کمی ظرفیت دانشگاه‌های علومپزشکی رو افزایش بدید. بد نیست که مقایسه‌ای با مهندسین بیکار مملکت داشته باشید.