چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
فتنه 88

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در سال ۸۸ بعد از چند ماه فتنه و کشته سازی هایی که صورت گرفت، به ویژه در روز عاشورا که به خیمه امام حسین (ع) جسارت شد، سرانجام مردم تحمل نکردند و خونشان به جوش آمد و در میدان حضور پیدا کردند و حماسه ۹ دی مثل سیل فتنه را شست و بساط فتنه گران را جمع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در مراسم بزرگداشت ۹ دی در شهر چغادک با گرامیداشت سالروز این حماسه گفت: معلم بصیرت حضرت زهرا (س) است و فاطمیه برای همه دوران‌ها بصیرت افزا است. حضرت زهرا (س) راه را برای ما نشان داد تا آن را گم نکنیم و در عرصه‌های مختلف زندگی بصیرت را با عمل خود در بزنگاه‌ها، بحران‌ها و مقاطع حساس عمر خود نشان دهیم.

امام جمعه چغادک گفت: بصیرت یعنی تشخیص راه که در پی تقوا و پرهیزگاری به دست می‌آید و چنانچه تقوای انسان تضعیف شود و خیلی به مسائل حرام و حلال و نیز به آنچه که به عنوان مؤلفه‌های تقوا خدا به ما یاد داده است اهمیت ندهد دچار مشکل می‌شود.

وی بیان داشت: آنهایی که در طول تاریخ به انحراف کشیده شدند از همان اول عمر خود همین تصمیم را داشتند و در بزنگاه‌ها خود را نشان دادند. بصیرت یعنی اینکه وقتی انسان در سر دو راهی و یا چند راهی قرار گرفت بتواند راه درست را تشخیص دهد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به حوادث ۹ دی سال ۸۸ گفت: ایام فتنه برای همه تاریخ پیش آمده است به ویژه در زمان پیغمبر (ص) و حضرت علی (ع) بیشتر بود. اما چرا نتوانستند راه درست را تشخیص دهند، آیا تشخیص و پیامبر (ص) حضرت علی کار سختی است؟ این همان معنای بی بصیرتی است یعنی اینکه سر بزنگاه نتوانستند راه پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: قدرتی که می‌تواند فتنه را تشخیص دهد «فرقان» است، خداوند فرقان را به کسانی می‌دهد که تقوا داشته باشند.

وی با بیان اینکه فتنه ابتلاء و آزمایش است و همراه در طول تاریخ به وجود آمده است گفت: باید در ایام امتحان بلد باشیم چگونه از این آزمایش سربلند بیرون بیاییم؛ ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و هرکسی نمی‌تواند علم ولایت را بردارد، کسی می‌تواند این علم را بردارد که اهل علم و بصیرت باشد.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: جنگ بین ما و کفر و شرک فتنه نیست، بلکه فتنه عمومی است، اما وقتی اهل قبله در مقابل اهل قبله قرار می‌گیرند آن موقع فتنه است و کار سخت می‌شود.

امام جمعه چغادک گفت: در سال ۸۸ بعد از چند ماه فتنه و کشته سازی هایی که صورت گرفت، به ویژه در روز عاشورا که به خیمه امام حسین (ع) جسارت شد، سرانجام مردم تحمل نکردند و خونشان به جوش آمد و در میدان حضور پیدا کردند و حماسه ۹ دی مثل سیل فتنه را شست و بساط فتنه گران را جمع کرد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha