• کد خبر: 427489

استاد حوزه خواهران قزوین:

واقعیت های نهضت کربلا برای دنیای امروز تبیین شود

حوزه/ استاد حوزه خواهران قزوین گفت: طلاب و روحانیون باید حادثه عاشورا را به معنای واقعی تبیین و علت این واقعه را تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، خانم مریم هاشمی در مراسم گرامیداشت شهدای کربلا که در مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان برگزارشد ، ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: طلاب و روحانیون باید حادثه عاشورا را به معنای واقعی تبیین و علت این واقعه را بیان کنند.

وی افزود: جریان عاشورا جریان جامعه جهانی شده و امروزه می‌بینیم که در هر گوشه‌ای از جهان مسلمانان عزاداری می‌کنند و حتی برخی ادیان دیگر نیز جهت رفع حاجات خود برای امام حسین(ع) نذر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد:  امام حسین(ع) به‌عنوان سبط اکبر پیامبر(ص) وقتی متوجه شدند که عده‌ای درصدد ریشه‌کن کردن اساس اسلام، تغییر سنت‌ها و جایگزین کردن بدعت‌ها به جای سنت‌ها هستند، احساس کردند، بارور کردن درخت اسلام نیازمند خون اهل بیت(ع) است.

هاشمی اظهار کرد: امام حسین(ع) با دست رد زدن به پیشنهادهای بنی امیه، در مقابل ظلم و ستم ایستادند و انگیزه خود را بر پا کردن دین اسلام و زدودن انحرافاتی قرار دادند که به‌وسیله حاکمان جور در جامعه اسلامی رسوخ کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر حضرت عباس(ع) یار واقعی امام حسین(ع) بودند، عنوان کرد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) با برخورداری از نافذترین بصیرت‌ و امام شناسی، پیشنهادهای پوشالی دنیوی را پشت سر گذاشته و دست از دامن هدایت و امامت برنداشت.

 هاشمی بیان داشت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین(ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام‌های عاشورا استفاده شود

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به این‌که باید از خرافه‌گویی و بی سند حرف زدن‌ها در این ایام جلوگیری شود، اظهار کرد: متأسفانه ‌برخی از سندهای نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می‌کنند، این در حالی‌است که دشمنان در تلاش هستند تا  از تاثیرگذاری جلسات عزاداری بکاهند و  این مجالس را آغشته به انحرافات کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha