• کد خبر: 430805

رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین قزوین :

حیات جامعه اسلامی وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز احیای این مهم حیات جامعه را در پی دارد.

حجت الاسلام  علی نعمت الهی در حاشیه بازدید از بخش فرهنگی موکب حوزه علمیه قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری »حوزه» به اهمیت مراسم پیاده روی اربغعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حضور آثار مثبتی در پی دارد و سبب تبیین و ترویج فرهنگ و مذهب شیعیان می شود، و حضور در پیاده روی اربعین حسینی تجلی عشق و ایثار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: قدم برداشتن امام حسین(ع) در راه حق رمز ماندگاری نهضت عاشورا است؛ قیام امام حسین(ع) برای تحقق حق و مقابله با باطل بوده است و امروز نیز مسلمانان با شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باری دیگر با آرمان های امام شهدا بیعت می کنند.

وی ادامه داد:  رمز دیگر ماندگاری قیام امام حسین(ع) پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در قالب خطبه و دعا بود، و امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز احیای این مهم حیات جامعه را در پی دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار کرد: کربلا و عاشورا یک وعده الهی بوده است و در روایات مختلف عنوان شده که همه انبیای الهی از حضرت ابراهیم (ع) گرفته تا امیر المومنین(ع) سال‌ها پیش از وقوع جریان کربلا به این مکان آمده‌اند و برای این روز و امام حسین(ع) اشک ریخته‌اند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد: جریان کربلا ارتباطی قوی با گذشته و آینده دارد به همین منظور باید ارتباطمان را با جریان عاشورا و ظهور اصلاح کنیم تا عاشورایی شده و شوق معرفت پیدا کنیم. در این حرکت مردم با تمام سختی ها و مشکلات با یکدیگر متحد می شوند و از لحاظ اجتماعی هیچ دولتی متصدی این امر نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:  این حرکت خارج از دولت های موجود بر اساس ملاک واحد و خارج از کثرت ها، باعث ایجاد یک نماد می شود که می تواند همچون که کعبه که نماد اسلام است، اسلامیت را تضمین کند و اگر شیعه گری قرار است تضمین شود و بقا پیدا کند، بقای شیعه در امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اجرای نمایش «ردای سرخ» که به واقعه عاشورا می پردازد، بیان داشت:در تلاش هستیم که نمایش «ردای سرخ» که در استان با استقبال بی نظیر مردم ولایتمدار روبرو شد را در سال آینده در شهر کربلا به مرحله اجرا قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha