• کد خبر: 431174

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا:

مادران، فرزندان حسینی و زینبی تربیت کنند

حوزه/ حجت الاسلام زرینه تصریح کرد: زنان جامعه ما امروز رسالت مهمی بر دوش دارند تا فرزندانی تربیت کنند که در خط امام حسین(ع) حرکت کرده و با یزیدیان زمان مبارزه کنند. امروز اگر مردان موفقی در جوامع اسلامی وجود دارد که درعرصه مختلف اجتماعی، سیاسی و... می درخشند، یقنا در دامن زنی پاک تربیت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد همایون زرینه، ظهر امروز در مراسم استقبال از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا از مراسم پیاده روی اربعین حسینی، به صبر حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و گفت: نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا و پس از آن، شگفت انگیز است و حضرت با این که مرگ ۱۸ تن از جوانان بنی هاشم را به چشم دیده بود، در کوفه خطبه ای را ایراد می کند که مردم گمان می کنند علی(ع) سخن می گوید.

وی ادامه داد:  حضرت زینب(س) نه تنها با خطبه آتشین خود، کوفه را منقلب ساخت، بلکه در مجلس ابن زیاد، وقتی که به حضرت خطاب شد کار خدا را در مورد خود چگونه دیدید و چطور خداوند شما را خار کرد،  فرمود «ما در کربلا جز زیبایی ندیدیم، شهادت بر ما خاندان افتخار است و اسیری در راه خدا عیب ندارد».

امام جمعه شهرستان بویین زهرا افزود: رسالت زینبی در مسیر خط قیام عاشورا، آن قدر مؤثر و کارساز بود که به دنبال آن انقلاب های زیادی به وقوع پیوست و دستگاه حکومت اموی را متزلزل ساخت.

حجت الاسلام زرینه تصریح کرد: زنان جامعه ما امروز رسالت مهمی بر دوش دارند تا فرزندانی تربیت کنند که در خط امام حسین(ع) حرکت کرده و با یزیدیان زمان مبارزه کنند. امروز اگر مردان موفقی در جوامع اسلامی وجود دارد که درعرصه مختلف اجتماعی، سیاسی و... می درخشند، یقنا در دامن زنی پاک تربیت شده اند.

وی اظهار کرد: دختران و زنان ما باید پیام پدران و برادران خود را از جبهه های حق علیه باطل، که قیام ارزش ها در برابر ضد ارزش ها، دینداری در برابر کفر و حق علیه باطل بود، را حفظ کنند و به نسل های آینده منتقل سازند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha