• کد خبر: 451748

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

در ماه مبارک رمضان ایتام را مورد احترام و تکریم قرار دهیم

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ماه مبارک رمضان ایتام را مورد احترام و تکریم قرار دهیم،چرا که دتگیری از محرومین و نیازمندان در این ماه میهمانی خدا بسیار ثواب و اجر فراوانی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان، گفت: در ماه مبارک رمضان شب‌های قدر که شب‌های بسته شدن تقدیر سالانه هر یک از ما انسان‌ها ‌است، اگر ما در طول سال منتظر بودیم که ماه مبارک رمضان برسد و سفره میهمانی خدا پهن شود، ماه مبارک رمضان هم یک اوج و قله‌ای دارد که باید در این ماه خودمان را حاضر کنیم تا در شب‌های قدر کسب فیض نماییم.

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) توصیه کرده‌اند روی خلق و خوی خود کار کنید، اظهار کرد:خلق و خوی خوب باعث می‌شود تا آن روزی که عبور از پل صراط برای انسان‌ها سخت است، برای روزه‌داران آسان باشد، در ماه مبارک رمضان از خوراک‌های معنوی مانند قرآن، دعا و ذکر خصوصا بعد از نمازها بیشتر بهره ببریم و دعاهای ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان را بخوانیم و توبه کردن به درگاه خدا از جمله توصیه‌های پیامبر(ص) در این ماه مبارک بوده که باید توجه جدی داشته باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  ماه مبارک رمضان طوری طراحی شده که قدرت اراده انسان‌ها را زیاد می‌کند و اگر ما به درستی احکام و ضوابط ماه رمضان را اجرا کنیم، تمرین بر تقویت اراده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ماه مبارک رمضان ایتام را مورد احترام و تکریم قرار دهیم، چرا که دستگیری از محرومین و نیازمندان در این ماه میهمانی خدا  ثواب بسیاری به همراه خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد:  برای از بین بردن غرور و خودبزرگ بینی باید تمرین عملی کنیم. یعنی حالت تواضع و فروتنی را در خود تقویت کرده و آن مسائلی را که موجب خودخواهی و غرور ما می شود از خود دور کنیم و به بزرگان احترام کنیم و با کوچکترها رفتار خوبی داشته باشیم

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شیرینی عبادت و آنچه که در این ضیافت‌الله به دست می آید دل را نمی‌زند، بلکه  برداشت آن، بستگی به روح ما دارد و این خصوصیّت ماه مبارک رمضان است که همه می‌توانند برداشت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha