فوتبالیست بازنشسته مسلمان، نخستین مسجد تک منظوره در سویا را بنا می کند

حوزه/ فردریک عمر کانوته فوتبالیست مسلمان اعلام کرده که قصد دارد نخستین مسجد در سویای اسپانیا را برای مسلمانانی که از 700 سال پیش تاکنون هیچ مسجدی برای خودشان نداشته اند، بنا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از islam21c،  فردریک عمر کانوته، فوتبالیست مسلمان بازنشسته مالینی-فرانسوی تبار اعلام کرده که می خواهد نخستین مسجد تک منظوره را در سویا، مرکز بخش خودمختار آندلس و استان سویا در کشور اسپانیا است.

وی که در گذشته یک فوتبالیست حرفه ای بوده است، بهترین گل های حرفه ای خود را از 89 گل در 209 مسابقه ورزشی زمانی زده که در تیم اسپانیایی سویا بازی می کرده است و اکنون کمپینی راه اندازی کرده و قصد دارد در شهر سویا که در 700 سال گذشته مسجدی برای خودش نداشته، نخستین مسجد را بنا کند.

ارتباط این بازیکن با مسلمانان سویا به سال 2007 باز می گردد. وی در 7 سال حضورش در اینجا یک مرتبه 700 هزار دلار (که تقریبا حقوق یک سال او محسوب می شد) را برای نجات نمازخانه محلی از تعطیلی داد.

این مکان توسط جامعه اسلامی شهر اجاره شده بود تا آن ها بتوانند در آنجا به اقامه نماز بپردازند و آواره نشوند.

این فوتبالیست که سال ها پیش اسلام آورده، به  جامعه اسلامی برای حفظ نمازخانه اجاره شده کمک کرده بود.  وی از آن ها خواسته بود که ناشناس باقی بماند اما چند روز بعد اخبار این عمل خیرخواهانه به رسانه ها رسید.

هم اکنون نیز کمپین مسجدسازی این فوتبالیست از ماه مارس آغاز به کار کرده و قصد آن جمع آوری 350 هزار دلار برای ساخت یک مسجد سه طبقه و تک منظوره با پارکینگ برای مسلمانان است. گفتنی است در هفته های نخست ماه مبارک رمضان این کمپین به نیمی از هدف خود رسید.

 هم اکنون تقریبا 1.3 میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می کنند و 3% جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.