بازداشت مسلمانان در فرودگاه ها و بنادر انگلیس، اسلام هراسی ساختاری

حوزه/ درحالی که قوانین ضدتروریسم چند سال پیش در انگلستان به تصویب رسیدند، هم اکنون این قوانین به بهانه ای برای اقدامات اسلام هراسانه در فرودگاه ها و بنادر این کشور تبدیل شده ا ند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، روزنامه انگلیسی گاردین، از افزایش اسلام هراسی در این کشور و سخت گیری های سیستماتیک علیه مسلمانان به بهانه اجرای قانون ضدتروریسم خبر داد.

قوانین بحث برانگیز ضدتروریسم در انگلستان سبب شده تا براساس آن ماموران فرودگاه اجازه داشته باشند تا مسلمانان را به مدت 6 ساعت در بنادر و فرودگاه های این کشور تحت بازداشت قرار داده به طوری که این مسئله به اسلام هراسی آشکار ساختاری مبدل شده است.

طبق گزارش گاردین این قانون به حدی زیاد به اجرا گذاشته می شود که برخی زنان مسلمان مجبور هستند روسری هایشان را هنگام رسیدن به مقصد از سرشان بردارند و حتی این دستگیری های بی جا سبب درگیری ها و تنش هایی نیز گشته است.

در همین راستا سازمان های حقوق بشری از جمله کمپین کیج مستقر در لندن طی درخواستی از نمایندگان پارلمان انگلستان، مداخله و اصلاح این قوانین را خواستار شده اند.  

عدنان صدیقی مدیر گروه حقوق بشری کیج در این رابطه به خبرنگاران گفت: دهها هزار نفر مسلمان تاکنون در انگلیس به دلیل مظنون بودن به تروریست و تنها به خاطر مسلمان بودن بازداشت شده اند و این عمل اسلام هراسی ساختاری است که به عنوان آزار و اذیت نیز می توان از آن یاد کرد.

لازم به ذکر است نیروهای امنیتی انگلیسی هم اکنون به بهانه اجرای این قانون مظنونین را 6 ساعت در بنادر و فرودگاه ها بازداشت کرده و افراد بازداشت شده در این مدت هیچ دستسی به تلفن، کامپیوتر و دنیای خارج ندارند.