کد خبر: 861271
۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
سایه سنگین سبک زندگی غربی بر سر خانواده های ایرانی

حوزه/ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بابیان اینکه برای نهادینه کردن سبک زندگی دینی در جامعه توان مضاعف و کار جهادی لازم است، تاکید کرد: ماهواره های قابل دریافت دشمن به صورت خزنده و خاموش سبک زندگی غربی را برای ما دیکته می کنند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 91 در خراسان شمالی و تاکید ایشان بر سبک زندگی اسلامی اظهارداشت: سخنان رهبری در همه موضوعات به خصوص سبک زندگی دینی و شعار سال که در ابتدای عید مطرح می کنند نقطه راهبردی سال است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: رهبر معظم انقلاب پیشرفت جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را متکی به سبک زندگی اسلامی می دانند و برای این موضوع از صاحبان قلم و اندیشه دعوت به حضور در میدان را دارند.

تاکید قرآن کریم بر سبک زندگی دینی

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه روش زندگی فردی و اجتماعی ما متاثر از باورها و اندیشه ها است، گفت: امیال فردی، محیط اجتماعی، شرایط اقلیمی و منطقه جغرافیایی سبک زندگی را مشخص می‌کند و نوع افراد در درون جامعه در اتخاذ آن روش تاثیر گذارند.

وی ادامه داد: قرآن هرجا بحث ایمان را طرح می کند عمل صالح را نیز در کنار آن بیان می کند؛ سوره عصر همه جنبه های فردی و اجتماعی زندگی را بیان می کند، خداوند در این سوره تاکید دارد که اگر کسی سبک زندگی فرد دینی نیست دچار  خسران می شود، بنابراین زندگی ما متاثر از باورها، ایدئولوژی و ارزشهای ما است.

ایران نیازمند سبک زندگی اسلامی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه ادعای ما این است که سبک زندگی مان براساس آموزه های اسلامی است، بیان داشت: جامعه ما بر مبنای مکتب شیعه است، لذا به شدت نیازمند سبک زندگی اسلامی هستیم.

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید بر اینکه امروزه تکنولوژی های پیشرفته زندگی ما را احاطه کرده است، گفت: ماهواره های قابل دریافت دشمن به صورت خزنده و خاموش سبک زندگی غربی را بر ما دیکته می‌کنند و این امر در جامعه نیز حاکم شده است.

تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی دینی

وی به تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی دینی اشاره  کرد و ادامه داد: گوشی های هوشمند سبک زندگی غربی را پیاده می کنند که برای مقابله با آن یک کار جهادی و توان مضاعف می خواهد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: از نگاه امام هفتم(ع) علم در چهار چیز است؛ «وَجَدتُ عِلمَ النّاسِ فی اَربعٍ: اَوَّلُها اَن تَعرِف رَبَّکَ، وَ الثّانِیَهُ اَن تَعرِفَ ما صَنَعَ بِکَ، وَ الثالِثَهُ اَن تَعرِفَ ما اَرادَ مِنکَ، وَ الرّابِعَهُ اَن تَعرِفَ ما یُخرِجُکَ مِن دینکَ؛ دانش مردم را در چهار چیز یافتم: اوّل: پروردگارت را بشناسی. دوم: بدانی با تو و برای تو چه کرده است. سوّم: بدانی از تو چه خواسته است و چهارم: بدانی چه چیز، تو را از دینت بیرون می کند».

خدا شناسی در زندگی موجب خدا محوری می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: خدا شناسی در زندگی موجب خدا محوری می شود وآنچه که در قرآن و زندگی اهل بیت(ع) داریم به عنوان الگو و میزان در زندگی مطرح می شود، همین خدامحوری است.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه نگاه اسلام به انسان، یک نگاه متعالی است، گفت: سعادت و شقاوت براساس اعمال و کردار خود انسان مطرح می شود.

وی متذکرشد: برای اینکه فرد حیات طیبه را در جامعه اسلامی داشته باشد و به هدف متعالی خلقت دست پیدا کند باید سبک زندگی دینی که در راس آن خدا محوری است را در زندگی خود پیاده کند.

همه امور زندگی ما باید متاثر از زندگی دینی باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: خدا محوری باید در نماز، کسب وکار، معاشرت، تحصیل، تفریحات، معماری، سخن گفتن وحتی تولید اقتصادی و مصرف ما باشد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید براینکه باید امضای اسلامی در زیر همه اعمال، کردار و گفتار ما باشد، افزود: برخی افراد در جامعه اسلامی، شعار اسلامی سر می دهند اما رفتارشان و نقشی که ایفا می کنند در جبهه دیگری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی را از محورهای مهم در عرصه شناخت دانست و گفت: صداقت و راستگویی، صبر و خویشتن داری گفتارخوب، حسن خلق از دیگر شاخصه های مهم در زندگی فردی و اجتماعی افراد است که باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ ک