مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز

حوزه/ نایب رئیس کمیته همکاریهای استان البرز بر توجه جدی ائمه جمعه به تشکیل جلسات کمیته همکاریها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، سالار قاسمی، در گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین به عنوان مهم ترین سند اجرایی آموزش و پرورش به صورت مشخص به فرهنگ ایثار و انتظار ، ولایت مداری، تولی، تبری، امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

چرایی اجرا نشدن سند تحول بنیادین به صورت کامل

قاسمی خطاب به ائمه جمعه استان البرز گفت: شاید سوال شما این باشد که چرا سند تحول بنیادین به صورت کامل اجرا نشده است، باید بگویم این سند الزاماتی مثل فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و ... را در نظر گرفته است که هنوز این الزامات به صورت کامل و مطلوب آماده نشده است، بنابراین برای اجرای مناسب سندی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید شرایط آن مهیا باشد تا دست مدیران برای اجرایی کردن کامل آن باز باشد.

نایب رئیس کمیته همکاری های البرز عنوان کرد: برای مثال حدود ۶۰ درصد مدارس استان دونوبته است که محدودیت هایی از این قبیل، به صورت جدی بر کیفیت امور آموزشی و پرورشی در مدارس تاثیر می گذارد.

چهار رکن موفقیت در آموزش و پرورش

وی با اشاره به چهار رکن موفقیت در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: توجه به اقتصاد آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دوره ابتدایی و امور پرورشی و تربیتی می تواند دستگاه تعلیم و تربیت کشور را متحول کند.

قاسمی ادامه داد: باید دانشگاه فرهنگیان به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری شرایط مناسبی داشته باشد تا خروجی آن معلمی باشد که بتواند دانش آموز را به خوبی تربیت کند، یا برای مثال همیشه تاکید کرده ام توجه مسئولان آموزش و پرورش استان بر دوره ابتدایی باشد، اگر قرار است در حوزه تربیتی و مهارت های زندگی برنامه ای داشته باشیم و به نتیجه برسد باید در دوره ابتدایی روی آن کار کنیم، در دوره متوسطه این برنامه ها خیلی اثرگذار نخواهد بود اگر در ابتدایی کاری نکرده باشیم.

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را جدی بگیریم

نایب رئیس کمیته همکاریهای البرز اظهار داشت: یکی از زمینه های همکاری آموزش و پرورش و روحانیون، کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است که باید هر سه ماه تشکیل شود و ریاست آن در استان با نماینده محترم ولی فقیه است، این کمیته باید در شهرستان ها فعال باشد و مشکلات را بررسی و برای تصمیم گیری و چاره اندیشی به استان ارسال کند.

سالار قاسمی به لزوم حضور موثر ائمه جمعه در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها پرداخت و گفت: یکی از شخصیت های حقوقی موثر شورای آموزش و پرورش ائمه جمعه هستند که با حضور پررنگ خود می توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.

راه اندازی کاروان نماز در مدارس استان

وی بر لزوم راه اندازی کاروان نماز در مدارس استان در سال جدید تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: این کاروان با حضور نماینده محترم ولی فقیه، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولان در اقامه نماز مدارس مشارکت دارد.

لزوم ارتباط بیش تر مبلغین روحانی با دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستار ارتباط بیش تر مبلغین روحانی با دانش آموزان شد: پاسخگویی روحانیون به دانش آموزان با زبان روز می تواند در ارتباط گیری با آن ها بسیار موثر باشد، بعضا در فضای مجازی می بینیم که ارتباطات صمیمی و موثر برخی روحانیون و ائمه جمعه چقدر بازتاب مثبت در بین مردم دارد.

قاسمی به لزوم بیان اقدامات شاخص معلمان در تریبون نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از مواقع مدیران مدارس و معلمان اقدامات بدیع و خوبی را انجام می دهند که به نظر می رسد بیان آن ها در نماب جمعه و تقدیر از چنین اقداماتی تاثیر روانی مثبتی در جامعه خواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان گفت: آمادگی داریم تا نشست های گفت و گو محور ائمه محترم جمعه با افراد مختلف در آموزش و پرورش را برگزار کنیم که گفت وگو با اولیای دانش آموزان، معاونین و مربیان پرورشی و مدیران مدارس شامل آن می شود.

انتهای پیام  313/17