مدیر موکب خدام الحسین زرقان

حوزه/ مدیر موکب خدام الحسین(ع) زرقان از استقرار چهار شعبه در ایام اربعین در مسیرهای پیاده‌روی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌ مهدی چالمه، شامگاه چهارشنبه در جشن و تجمع بزرگ سالیانه موکب خدام الحسین(ع) به مناسبت عید غدیر و میلاد امام کاظم(ع) که در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهر زرقان برگزار شد، با اشاره به اینکه موکب خدام الحسین(ع) شهرستان زرقان محور اتحاد است، اظهار داشت: همه شهر زرقان دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند و در سه سال گذشته این موکب را تأسیس کرده‌اند.

وی بابیان اینکه موکب خدام الحسین(ع) اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین موکب استان فارس شناخته می‌شود، افزود: خدماتی که مردم ارائه می‌کنند، زبانزد استان است؛ در ایام زیارت اربعین شهر کاظمین روزانه غذا بین 16 هزار زائر توزیع می‌شود.

مدیر موکب خدام الحسین(ع) زرقان با اشاره به اینکه این موکب امسال با 16 دستگاه لباسشویی به زوار خدمت خواهد کرد، تصریح کرد: در شعبه دوم موکب خدام الحسین(ع) سامرا روزانه 25 هزار نفر پذیرایی می‌شوند، امسال نیز شعبه چزابه به‌عنوان چهارمین شعبه راه‌اندازی خواهد شد.

وی به خدمات موکب خدام الحسین(ع) در سیل اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این موکب در حوادث سیل اخیر 350 میلیون تومان در پلدختر، 800 خانواده را خدمات‌رسانی و حدود 60 خانه را موکت فرش کرده است.

حجت‌الاسلام چالمه از تشکیل ستاد بحران موکب خدام الحسین(ع) خبر داد و ابراز داشت: موکب خدام الحسین شهرستان زرقان ستاد بحران تشکیل داده که در طول سال در هر نقطه‌ای از کشور اگر مشکلی برای مردم رخ دهد به داد مردم برسند.

وی بابیان اینکه سه واحد در موکب ازجمله جهیزیه راه‌اندازی شده که نیازمند حمایت مردم است، تأکید کرد: طرح فاطمه الزهرا(س) را برای تهیه جهیزیه راه‌اندازی کرده‌ایم، باید به همت مؤمنان دست و پای بانک‌های نزول‌خور جمع شود، کسی که به سمت نزول رفت به جنگ باخدا رفته است.

مدیر موکب خدام الحسین(ع) زرقان اضافه کرد: سود دیرکرد به فتوای همه مراجع حرام است، چرا نباید با راه‌اندازی طرح جهیزیه جوانان را بی‌نیاز کنیم.

وی، طرح محفل مهربانی را دومین واحد راه‌اندازی شده موکب خدام الحسین(ع) دانست و عنوان کرد: به مصلحتی که شورای امدادرسانی موکب تصویب می‌کند به نیازمندان خدمات می‌دهد.

حجت‌الاسلام چالمه در پایان بیان کرد: طرح راه‌اندازی نانوایی نیز سومین طرحی بوده که در موکب ایجادشده است، همچنین طرح‌هایی مانند عفاف و حجاب و خیریه نیز در این موکب راه‌اندازی شده است.