دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در کنفرانس خبری گفت: جوانان فعال شیعی را بدون هیچ جرمی دستگیر می کنند یا می ربایند اما ما باوجود تمام مشکلات هیچ وقت قانونی شکنی نکردیم و با تظاهرات و تحصن برای گرفتن حقوق خودمان تلاش کردیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه نشست خبری رهبران دو حزب مهم شیعی در پاکستان برگزار شد

این نشست خبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، سید قاسم شمسی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و رهبران این دوحزب شیعی در دفتر مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در این کنفرانس خبری گفت: متاسفانه از 40 سال قبل افرادی که به دنبال تفرقه افکنی میان مردم پاکستان بودند آزاد هستند و از سوی دیگر مردم وطن دوست را در حملات انتحاری و شهید کرده و اکنون هم جوانان فعال  شیعی را بدون هیچ جرمی دارند دستگیر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: باوجود تمام مشکلات و سختی ها ما هیچ وقت در پاکستان قانونی شکنی نکردیم و با تظاهرات، تحصن و دیگر راهها برای گرفتن حقوق خودمان تلاش کردیم.

وی در ادامه افزود: خدا را شاکریم که امروز در پاکستان با تلاش اهل تسنن و شیعه دشمنان به اهداف شومشان نرسیدند و الحمدلله امروز امنیت  پاکستان نسبت به قبل  بهتر شده است، اما متاسفانه قضیه جدیدی که در پاکستان شروع شده و آن مفقود شدن جوانان شیعه و سنی است و باعث نگرانی ملت پاکستان است.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین با بیان اینکه مفقود شدن شهروندان پاکستان برای این ملت درد آور است گفت: بسیاری از جوانان پاکستانی بدون هیچ جرمی مفقود می شوند و هیچ کس در پاکستان جوابگوی این قضیه نیست. اخیرا یک جوان وطن دوست پاکستان و یک وکیل بنام یافث نوید هاشمی را جلوی چشم خانواده ا توسط افراد ناشناس ربوده شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تاکید کرد: ما چندین بار اعلام کردیم که اگر این جوان ها در جرمی دست دارند کشور قانون دارد، اینها را در دادگاه احضار کنید و اگر مدرک دارید مجازات کنید، اما دستگیر کردن شهروندان بدون هیچ جرمی خلاف قانون و ظلم است.

وی در ادامه افزود: ملت پاکستان و بالخصوص خانواده های افراد مفقود شده و شیعیان پاکستان در اضطراب هستند، از دولت می خواهیم که این قضیه را پایان دهد، چون این روش نه طبق تعلیمات قرآن و سنت است، نه طبق قانون بین الملل و حقوق بشر و نه قانون اساسی پاکستان اجازه این کار را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری خواستار آزادی فوری جوانان مفقود شده شد و اظهار داشت: همسران این جوان ها سالها در انتظار شوهرشان هستند، ما هرجا به دنبال این جوان‌ها می‌رویم می‌گویند پیش ما نیستند. پس این همه جوان کجا هستند؟

وی خاطرنشان کرد: مقامات پاکستان موظف هستند درمورد این قضیه پاسخ دهند و این قضیه را نادیده و کوچک نگیرند. ما باعنوان شهروند وطن دوست پاکستانی تا به قضیه مفقود شدن شهروندان پایان ندهید سکوت نخواهیم کرد و برای آزادی این افراد مردم تظاهرات خواهند کرد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه ماه محرم الحرام نزدیک است و این ماه نماد وحدت و تجلی عشق سنی و شیعه به سالار شهیدان است افزود: محرم ماه عبادت مسلمان است، شیوه دولت های قبلی این بود که بجای اینکه در این ماه به عزاداران رفاه بدهند مانع برگزاری این عبادت می شدند اما از دولت فعلی پاکستان می خواهیم که برای امنیت و رفاه عزاداری امام حسین (ع) و یارانشان به مردم کمک کند و برای بهتر شدن نظم، دولت از الان در استان ها و مرکز جلسات نهاد های دولتی و امنیتی را برگزار کند.

وی درمورد مسئله کشمیر اظهار داشت: مسئله کشمیر باقی مانده شیطنت انگلیس است، مردم کشمیر مانند مردم غزه دارند با استعمار می جنگند، نسل جدید کشمیر از کفار نمی ترسد. ما باید از موضع گیری این مردم مظلوم حمایت کنیم، مسئله کشمیر طبق خواستخ های مردم کشمیری حل شود. ما به عنوان مسلمان موظف هستیم که از مردم بی گناه کشمیر که مورد ظلم قرار دارند حمایت کنند، و مطمئن هستیم که خون شهدای کشمیر و تلاش مردم مظلوم آن دیار بی ثمر نخواهد بود.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پایان از کسانی که با مردم کشمیر اعلام همستگی کردند تشکر کرد و گفت: در هرجای دنیا هرکسی به هرنوعی از مردم کشمیر حمایت کردند تشکر می کنیم و خصوصا از مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و ملت شریف ایران که از سالها قبل و در این روزها حامی مردم مظلوم کشمیر بودند و حمایت کردند تشکر میکنیم.