حجت الاسلام فلاح

حوزه/ عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مبلغان باید حرف مردم را بزنند و آنان را درک کنند، تصریح کرد: موقف انقلاب و رهبری انفعال نیست و اگر منفعل باشیم، سخنان ایشان شنیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح در همایش طلایه داران هدایت در جمع تعدادی از مبلغان مشهدی به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: این بیانیه آرمان های انقلاب را یادآوری می‌کند و برگشتی از اندیشه‌های آن دیده نمی‌شود و بنابراین، بیانیه ای که عدول گفتمانی ندارد و حرف های انقلاب را می زند، معجزه است و تاثیر تمدنی دارد.

وی با بیان اینکه امروز فکر طاغوتی به عنوان علم در دانشگاه های دنیا تدریس می شود، گفت: علوم انسانی که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ذاتا مسموم است و هدف و مبانی مادی دارد، در دانشگاه های ما تدریس می شود و این نشان دهنده مظلومیت انقلاب و اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح سرمایه اصلی انقلاب را مردم خواند و از مبلغان خواست که بیانیه گام دوم انقلاب را در تبلیغ خود برای جامعه به خوبی تبیین کنند.

وی تحلیل راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب را لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: عنصر هدف گذاری، جهت دهنده و مسیرساز شامل: قرآن و سنت، قانون اساسی، سند چشم انداز بیست ساله، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اسناد ملی، اسناد بین المللی، برنامه های پنج ساله، برنامه های عملیاتی و... است و با این منظر به هر حال باید بدانیم که چگونه اداره کشور را عهده دار هستیم.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی بیانیه گام دوم را کمکی برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دانست و با بیان اینکه مخاطب این بیانیه جوانان هستند و در واقع دعوت آنان به قیام برای پیشبرد انقلاب در قالب ساختن ایران اسلامی است، گفت: این بیانیه به ویژگی انقلاب اشاره می کند که «برخوردار از هویتی نیرومند و پایدار»، «آغازگر عصری جدید»، «دارای شعارهای فطری و جهانی»، «اصالت گرای ولی به روز و بالنده» و «مقتدر، معتدل، صلح جو و پشتیبان مستمندان جهان» است که نکاتی سنگین و مهم برای ما محسوب می شود.

وی با اشاره به توقعات مقام معظم رهبری در این بیانیه، ابراز کرد: یکی از مباحث ایجاد تمدن نوین اسلامی در مسیر آماده شدن برای ولایت عظمای حضرت بقیه الله(عج) می باشد که در این بیانیه اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح، پرهیز از بحث های مرسوم سیاسی، توجه به سخنرانی های هدفدار، احترام گذاشتن به اندیشه ها و ایده ها و تلاش ها و نیز تشویق به خدمت را از مواردی دانست که باید برای تحقق این بیانیه مدنظر باشد.

وی خطاب به مبلغان دینی گفت: باید به عنوان کارشناسان تبیین انقلاب اسلامی در متن جامعه و آگاه به مسائل باشند و ضمن شنیدن و درک حرف مردم و بیان آن، کمک کنند که امور جامعه پیش رود.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: فرصت ها دارد از دست می رود و نباید با کندی کار را به پیش ببریم؛ اصلا موقف انقلاب و رهبری انفعال نیست و اگر منفعل باشیم، سخنان ایشان شنیده نمی شود.

انتهای پیام/313/25