حجت الاسلام فاضلیان

امام جمعه موقت همدان گفت: دولتمردان ما باید همان راه ساده زیستی شهید رجایی را ادامه دهند و با همان منطق شهید رجایی با مردم برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا یادآور شد: تقوا راه حلی است که هیچ گاه بن بستی برای آن وجود ندارد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به 25 ذی الحجه و سالروز نزول سوره هل أتی خاطر نشان کرد: این روز یعنی روز خانواده، یعنی روزی که خانواده ها باید پیرو اهل بیت(ع) و دنباله رو سیره آنها باشند.

حجت الاسلام فاضلیان افزود: صله ارحام یکی از موضوعاتی است که امروز توجه به آن در خانواده ها بسیار ضروری به نظر می رسد و قطع آن را به عنوان گناهی کبیره ذکر کرده اند.

وی در ادامه با تبریک روز پزشک، ابراز داشت: بوعلی سینا شخصیتی است که نه تنها افتخار شهر و کشور ، بلکه جهان اسلام است و لذا باید همدان و خصوصا محدوده آرامگاه بوعلی و خیابان بوعلی نیز همراه با فلسفه و جایگاه بوعلی باشد.

امام جمعه موقت همدان با گلایه از این که چه مقدار از اثر بوعلی در این منطقه دیده می شود، عنوان کرد: کتاب قانون بوعلی و دیگر کتاب های او در دانشگاه های همدان تدریس می شود باید نماد بوعلی باشد، نه بی حجابی عده ای در خیابان بوعلی.

وی تصریح کرد: این که از گوشه و کنار عالم به مزار بوعلی سینا می آیند افتخاری بزرگ برای شهر همدان است، اما باید فعالیت ما به گونه ای باشد که کسی که در کنار قبر بوعلی می آید با طب و فلسفه بوعلی آشنا شود نه با بی حجابی.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان این که این وضع نه در شأن بوعلی است و نه در شان شهر دارالمومنین همدان، اظهار داشت: امیدواریم برای این مشکل چاره ای جدی اندیشیده شود.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در صنعت پزشکی، تاکید کرد: قبل از انقلاب همه پزشکان ما از کشورهایی همچون فیلیپین، هند و پاکستان بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم کشورهای مختلف دنیا برای معالجه و درمان به کشور ما می آیند و این افتخاری برای ما می باشد.

امام جمعه موقت همدان در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و گفت: دولتمردان ما باید همان راه ساده زیستی شهید رجایی را ادامه دهند و با همان منطق شهید رجایی با مردم برخورد کنند.

وی افزود: شهید رجایی بارها تاکید داشت که نباید تنها به فکر فامیل و آشنایان خود باشیم، بلکه باید به مردمی خدمت کنیم که نه توانایی اعتراض را دارند و نه قدرت تشکر کردن را.

حجت الاسلام فاضلیان به دیدار اعضا هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که با جنگ اقتصادی و تحریم توانایی غلبه بر جمهوری اسلامی را ندارند و لذا به دنبال نفود از راه فرهنگی و تاثیر بر ذهن مردم و خصوصا جوانان هستند.

وی یادآور شد: بسیاری از این بی حجابی ها حساب شده و نقشه دشمنان است و این وظیفه ما است که نگذاریم قبح این کار و این گناه شکسته شود.

امام جمعه موقت همدان در پایان با اشاره به وضعیت مسلمان کشمیر تاکید کرد: امروز چندین میلیون نفر از مسلمان در این منطقه محاصره شده‌اند چرا که هدف دشمن نابود کردن مسلمانانی است که تربیت شده اسلام ناب هستند و با ایت کار به دنبال کنترل جبهه مقاومت می باشند.