فرهنگی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم، ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما را در ضعف فرهنگی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و ضرورت توجه ویژه و همیشگی دولتمردان به مقوله مهم فرهنگ اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، اهمیت فرهنگ مثل اهمیت هوا و اکسیژن برای تنفس جامعه است و لذا حتی اگر ما مشکلات اقتصادی جدی داریم، بخش مهمی از آن ریشه فرهنگی دارد.

وی افزود: متاسفانه ما در عرصه اقتصاد در زمینه فرهنگی ضعیف کار کرده ایم که نتیجه آن رخ دادن بخشی از اختلاس ها و مشکلات امروز است و حال آن که اگر فرهنگ اقتصادیِ اسلامی حکمفرما بود و ما به آموزه های دینی در این باره به درستی عمل می کردیم، این مشکلات و معضلات را نداشتیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که اهمیت و اولویت فرهنگ حتی در مباحث اقتصادی نیز بسیار کلیدی و حائز اهمیت است، گفت: ما باید بتوانیم بر اساس حاکمیت دینی و نگاه انقلابی به ساماندهی توأمان عرصه اقتصاد و فرهنگ برپایه خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری بپردازیم و بدانیم که اگر فرهنگ غنی اسلامی در جامعه مورد عمل باشد، بسیاری از مشکلات امروز، خود به خود مرتفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: گرچه در شرایط کنونی، کشور و جامعه ما با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است، اما چه مردم و چه مسئولان و دولتمردان نباید از اهمیت و ضرورت فرهنگ غافل شوند و نسبت به اصلاح امور فرهنگی کم توجهی یا بی توجهی از خود نشان دهند.

۳۱۳/۸