رئیس بسیج اساتید و نخبگان استان قم

حوزه/ رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم «هم اندیشی و نزدیک شدن تفکرات اساتید انقلابی به یکدیگر» و «بررسی عملکردها و رویکردهای فعلی تدریس در حوزه» را از خصوصیات کمیسیون های همایش اساتید بسیجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در همایش سالانه تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه در مجتمع فرهنگی امامت مشهد گفت: در دو سال گذشته همه مطالب ارائه شده در کمیسیون ها، ضمن جمع بندی و دسته بندی، به مسئولین ارائه شده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با بیان این که با ارائه این مطالب و تبادل نظر در زمینه موضوعات و مسائل روز جامعه اسلامی و حوزه های علمیه، ذهن اساتید نسبت به برخی مطالب مربوط به نظام حساس می شود، بیان کرد: در برخی از کمیسیون ها مطالب خوبی مطرح می شد که هم اندیشی و طرح آن برای اعضای کمیسیون مثمر ثمر بود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، کمیسیون های چهارگانه «کارکردهای استاد بسیجی در حوزه علمیه»، « کارکردهای استاد بسیجی نسبت به مردم و جامعه»، «کارکردهای اساتید بسیجی نسبت به نهادهای حکومتی» و « کارکردهای استاد بسیجی نسبت به نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری» را از جمله برنامه های این همایش چهار روزه عنوان کرد.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه در ادامه «هم اندیشی و نزدیک شدن تفکرات اساتید انقلابی به یکدیگر» و «بررسی عملکردها و رویکردهای فعلی تدریس در حوزه» را از جمله مزایای دیگر این کمیسیون ها عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که ارائه راهکارهای مختلف در این کمیسیون و شکل گیری ایده های جدید ارزشمند برای حوزه های علمیه بوده و کارکرد های داخلی فراوانی دارد، خاطر نشان کرد: یافتن رویکردهای تدریس در موضوعات بنیادین نظام از جمله مزایای این کمیسیون هاست که می تواند ایده های جدیدی را در ذهن آنان خلق کند.

وی با بیان این که پژوهش های زیادی در حوزه صورت می گیرد، اما گاهی این موضوعات فاصله جدی با نیازهای نظام دارد، ابراز کرد: در این کمیسیون ها جمعی از اساتید راهنما و مشاور در زمینه تهیه پایان نامه طلاب همکاری جدی دارند و زاویه های جدی در این کمیسیون ها برای ایجاد رویکردهای جدید و نو در حوزه های مختلف ارائه می شود.

وی با بیان این که تلاش شده در این کمیسیون ها بحث های چالشی جدی مطرح و ارائه شود، بیان کرد: تقاضای ما از اساتید این است که با اندیشه عمیق به مسائل بپردازند و از سوی دیگر در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفتن این مسائل همراه حضور جدی و فکری اساتید و ارائه راهکارهای عملیاتی می تواند برای بسیج راهگشا باشد.

انتهای پیام 313/49