حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است، گفت: بصیرت برای دفاع از انقلاب کافی نیست بلکه این بصیرت باید همراه با صراحت و شجاعت بیان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، عصر امروز در همایش سالانه تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه، در مجتمع فرهنگی امامت مشهد با بیان این که روحانیت شیعه این افتخار را دارد که همواره سنگرنشین دفاع از حقیقت دین و اسلام ناب در عرصه های مختلف در برابر انواع تهاجمات بوده است، گفت: این ارثی است که روحانیون از اهل البیت(ع) برده اند.

وی با بیان این که ما یکی از برجسته ترین ابعاد سیره اهل بیت(ع) را تکنیک تبدیل تهدیدها به فرصت ها می بینیم، تصریح کرد: در شرایط و موقعیت های مختلف ببینید اهل بیت(ع) چطور تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کردند، همانطور که امام رضا(ع) خطر بزرگی را که مامون دنبال می کرد تا مفهوم ولایت را حذف کند، تبدیل به فرصتی کردند که عملا پایه های امامت و ولایت مستحکم تر شد و اهل البیت نشان دادند روحانیون باید سنگرنشین باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که این سنگر نشینی در هیچ زمانی مانند زمان ما معنای جدیدی نداشته است، ابراز کرد: در زمان اهل البیت و دیگر زمان ها هیچگاه مردم اهل قیام به قسط نبودند و هزینه های نظام ولایی را پرداخت نمی کردند و لذا علمای ما امکان استقرار حاکمیت دینی و ولایت الله را نیافتند.

تقابل جبهه استکبار با اسلام ناب شفاف تر شده است/ اساتید بسیجی پیشتاز در سنگرنشینی انقلاب هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که در این زمان به برکت قیام مردمی که اهل لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ بودند، خداوند متعال این فرصت و امکان را به روحانیون، حوزه های علمیه و امام راحل(ره) داد که نظام ولایی ایجاد کند که امروز شما چهل سالگی آن را به رغم همه توطئه های دشمنان نظام و انقلاب جشن گرفتید و در چهل ساله دوم روحانیون رسالت سنگین تری دارند چون تقابل جبهه استکبار با اسلام ناب شفاف تر شده است.

وی با بیان این که اساتید بسیجی، پیشتاز در سنگرنشینی انقلاب و پیشبرندگی دیگران هستند و بسیجی به معنای واقعی، روحانیت با بصیرتی است که برای بقای اسلام ناب با تمام وجود مجاهدت نموده و همه چیز خود را فدا می کند، بیان کرد:  بدین سان روحانیون باید بسیجی پرور باشند که بتوانند امت را در دفاع از این انقلاب که تولد جدیدی از اسلام است حفظ نموده و توطئه های دشمنان نظام و انقلاب را نیز در این راستا خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به چهار روز مهم در حاکمیت دین خدا، عنوان کرد: یکی تاریخ تولد یا بعثت است که بسیاری از مفسرین آن را نعمت برتر بی بدیل در طول تاریخ دانسته اند و به واقع می توان گفت نعمت دین، نعمت بی بدیل الهی است؛ دوم غدیر تاریخ کامل شدن دین و روز کمال دین است؛ سومین روز عاشوراست که دین از نابودی نجات داده شد و چهارمین روز نیز روز ظهور است که اسلام بر همه جهان حاکمیت پیدا می کند.

انقلاب اسلامی با روحیه عاشورایی عینیت پیدا کرد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که انقلاب اسلامی با درس گرفتن از نهضت عاشورا و سیره اهل البیت(ع) احیاگر اسلام ناب بود و بعثت را احیا کرد، افزود: با ظهور انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه، حقیقت غدیرخم عینیت پیدا کرد و غدیر با انقلاب اسلامی، عملیاتی شد و لذا همه ما افتخار درزمینه تمسک به غدیر و ولایت علی بن ابی طالب(ع) داریم چراکه بدین واسطه انقلاب اسلامی را با روحیه عاشورایی عینیت بخشیدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که انقلاب اسلامی آمده است تا عوامل غیبت را از جمله نبود تولی و تبری محقق کند و ضمن کنار گذاشتن کفر سیتزی و طاغوت ستیزی و تبعیت از حاکمیت های غیرالهی، عالم را تشنه ولایت الله کند، عنوان کرد: همه شما باید بدانید امروز محور دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی بر سرهمین مفاهیم است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  افزود: امروز استکبار به این نتیجه رسیده که باید این مفاهیم را از امت انقلابی بگیرد تا انقلاب شکننده شود؛ امروز همه ما وارث بعثت، غدیر و عاشورا بوده و موظف به آن هستیم که عالم را برای مکتب ظهور آماده کنیم که در این زمینه روحانیت بسیجی و انقلابی وظایف سنگین دارند و می طلبد روحانیون در پیاده کردن دین همت گمارند و ماموریت همه پیامبران اولوالعزم نیز این بود که دین را پیاده و اقامه کنند.

اساتید بسیجی نمی گذارند دشمنان مردم را از سنگر انقلاب، به سنگر کفر بکشانند

وی با بیان این که استاد بسیجی را کسانی می دانیم که تلاش می کند حوزه ها را متحول و متناسب با وضعیت فعلی جهان اسلام سازد، خاطر نشان کرد: در حوزه اساتید بسیجی زنده، اثر بخش و تاثیرگذار بوده و نسبت به بسیج کردن و هدایت مردم پیشتاز هستند که نمی گذارند دشمنان مردم را از سنگر انقلاب به سنگر کفر و دشمنی با انقلاب بکشاند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که روحانیون بزرگترین خدمتگزار مردمند و نمی گذارند این مردم پیاده نظام استکبار شوند، تصریح کرد: روحانیت نسبت به نهادهای حکومتی و قوای حکومتی مطالبه گر، ناظر، هدایتگر و حمایت همراه با حکمت دارند و نمی توانند شاهد باشند که هرکس نسبت به اساس دین تعرض کنند.

اساتید بسیجی برای تحقق جامعه طراز انقلاب تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: امروز وظیفه استاد بسیجی آن است که جریان نفاق را نابود کند و یک استاد بسیجی نسبت به آمد و رفت حکومت ها بی تفاوت نیست و برای جامعه طراز انقلاب تلاش می کند.

وی با بیان این که جایی که نیاز است باید اساتید بسیجی محکم بایستند و ایستادگی داشته باشند، عنوان کرد: امروز عمارهایی با شجاعت تر از عمار های زمان امام علی(ع) نیاز داریم که اینان نیز اساتید بسیجی هستند و انجام این رسالت ها جز در پرتو الزاماتی ممکن نیست که یکی از مهمترین الزامات، روحیه جهادی و انقلابی اساتید بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  با بیان این که آنجا که نیاز است اساتید بسیجی به میدان بیایند و اینطور نباشد که عقب بنشینند، گفت: باید اساتید بسیجی درک درست و به موقع از شرائط، اقتضائات و تهدیدها داشته باشند و بدانند یک شرط بزرگ استاد بسیجی برای انجام ماموریت ها، داشتن معاینه دقیق از همه صحنه های دنیای امروز است.

انقلاب مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است/ واهمه امروز دشمنان از ماندگاری انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که غفلت از واقعیت ها و نداشتن راهبرد گاهی انسان را به موضعی وامی دارد که پیاده نظام دشمنان شود، بیان کرد: تقابل جبهه استکبار با جبهه انقلاب اسلامی امروز شفاف تر شده و همه حرف بر موضوع ماندگاری انقلاب است چراکه آنان می گویند انقلاب اسلامی اگر زنده بماند، مرگ ما قطعی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است، خاطر نشان کرد: امروز مستکبران جایگاه انقلاب را در دنیا درک کرده اند و در این راستا جبهه ویژه ای طراحی کرده اند اما بدانید این جبهه استکبار وسیع، نامتجانس و دارای قدرت عظیم تبلیغاتی است که هدفشان نیز نابودی و یا حداقل متوقف کردن حرکت انقلاب است و تلاش دارند تا این ماندگاری انقلاب را به طریقی از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که در این زمینه از نفوذ فکری و تعامل با انقلاب همراه با فشار سیاسی و اقتصادی استفاده می کنند تا گفتمان انقلاب تغییر پیدا کند، بیان کرد: این انقلاب برخلاف همه انقلاب های دنیا چهل سال است که بر اصول خود ایستاده اما هدف آنان خاموش شدن موتور حرکت آن یعنی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه «تغییر ذائقه فرهنگی مردم»، «تغییر ذائقه سیاسی مسئولان»، «تضعیف نهاد رهبری، روحانیت و نهادهای وابسته به ولایت»، «تضعیف اقتدار ملی»، «تبدیل تقابل فکری و اعتقادی به تقابل استراتژی و روش»، «انقلابی زدایی از شخصیت ها و واژه ها»، «ایجاد اختلاف» و «فشارهای مختلف» را از جمله اقداماتی دانست که جبهه استکبار برای عملیاتی کردن اهداف خود تا به امروز دنبال کرده اند.

وی با اشاره به رسالت روحانیون و اساتید بسیجی در برابر این اهداف، استراتژی ها و عملیات دشمنان، خاطر نشان کرد: از دشمنان نباید انتظار داشته باشید شیطنت نکنند، چراکه ذات آمریکا و استکبار دقیقا همین شیطنت و حمله است اما مهم این است که ما چطور باید این حمله را در هر شرائطی به فرصت تبدیل کنیم.

عناصر ماندگاری انقلاب را تقویت کنید/ برای حفظ ارکان انقلاب بکوشید

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که اولین نسخه ای که مقام معظم رهبری دادند این بود که همانطور که آنان جبهه درست کرده اند شما نیز باید جبهه داشته باشید، به 4 خصوصیت جبهه انقلاب از منظر مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: اولا تنوع را تحمل کنید و همدیگر را حذف نکنید؛ دوما با انگیزه جدی پیش بروید، سوما ابتکار به خرج دهید و طراحی جدیدی کنید و چهارما این که برنامه هدایت شده درنظر بگیرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که همه همت من و شما باید این باشد که عناصر ماندگاری انقلاب اسلامی را تقویت کنید، عنوان کرد: زمینه دیگر تلاش شما باید برای حفظ ارکان انقلاب باشد.

هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است/ بصیرت نخبگان همراه با صراحت و شجاعت باشد

وی با بیان این که حوزه های علمیه نیز باید برنامه داشته و تقویت شوند تا برابر حمله دشمنان به اسلام بایستند، تصریح کرد: امروز هر ساعت علیه انقلاب تلاش زیادی صورت می گیرد تا این موتور خاموش شود که رسالت شما در این زمینه تبیین و تحقق بخشیدن به استقامت علمی و عملی است که موکدا در قرآن نیز به همین اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که هزینه سازش بیش از هزینه مقاومت است، گفت: بصیرت برای دفاع از انقلاب کافی نیست، بلکه این بصیرت باید همراه با صراحت و شجاعت بیان باشد.

رسالت اصلی بسیج اساتید ولایت محوری است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که بسیج اساتید رسالت اصلی خود را ولایت محوری می داند و ولایت محوری باید درست معنا و عمل شود، به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و ابراز کرد: این بیانیه در راستای ماندگاری انقلاب و بر اساس دغدغه همه انبیا الهی است که مقام معظم رهبری در این بیانیه برای این موضوع راهبرد می دهند.

وی ادامه داد: شما اساتید باید چهار موضوع «وظائف، کارکردها و نقش اساتید بسیجی در حوزه های علمیه»، «وظائف، نقش و کارکرد استاد بسیجی نسبت به مردم و جامعه»، «نقش و کارکرد استاد بسیجی نسبت به نهادهای حکومتی، قوای سه گانه، نیروهای مسلح و نهادهای دیگر» و «نقش و وظائف اساتید بسیجی نسبت به رهبری و نهادهای وابسته به رهبری» را در کمیسیون ها مورد بحث قرار داده و به دقت برای همه تبیین کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که همه ما روحانی عالم عامل را استاد بسیجی می دانیم، بیان کرد: در عصری که دشمنان تلاش دارند روحیه جهادی و انقلابی را بشکنند، شما روحانیون باید راهبرد انقلابی گری ارائه دهید.

انتهای پیام 313/49