امام جمعه پردیسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قوامی با برشمردن ویژگی‌های دولت طراز اسلامی گفت: دولت کریمه معرفت‌محور است، جهل‌محور نیست. همه می‌دانند چه‌کاره‌اند و چه باری بر دوششان است. دولت کریمه دانش‌بنیان و معرفت‌بنیان است. همه به تکلیف عمل می‌کنند، به نتیجه کم‌تر می‌اندیشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه پردیسان ‌با اشاره به روز مباهله، خانواده را محور مهم جامعه دانست و گفت: خانواده در جهان مورد غفلت وارد می‌شود؛ ایران هم متأثر از جهان گاهی غفلت می‌کند.

خطیب جمعه پردیسان با تأکید بر این‌که دولت موظف است مادری را به عنوان یک شغل سخت در نظر بگیرد، یادآور شد: مادر خانه‌دار باید بیمه بشود. باید عین یک کارمند دارای حقوق شود. هر نوع بیماری دارد باید رایگان علاج بشود. برای من امام جمعه زشت است که یک مادر شهید می‌گوید من دارو و اسپری ندارم. این چه بنیاد شهید و دولت اسلامی شد؟ مادر شهید باید با این سن و سال به داروخانه و دنبال دارو برود؟ بیمه‌شان کنید و به آن‌ها حقوق بدهید. فرزندان گام دوم را این‌ها تربیت می‌کنند، تمدن‌سازها و امت دولت‌ساز را این‌ها تربیت می‌کنند. کدام نهادی این‌جور نیروی انسانی تربیت می‌کند؟

امام جمعه پردیسان افزود: ما مادر را دست‌کم گرفته‌ایم. چرا نظام ما از عفاف لطمه می‌خورد؟ چرا مادری بی‌سرپرست، باید بیرون کار کند؟ همه پاسخ‌گو هستیم. روز قیامت یقه‌ی ما را می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با هشدار نسبت به این‌که بنیان‌های خانواده در ایران هم در دنباله‌ی هجمه‌های جهانی به این نهاد مورد تهدید قرار گرفته است، افزود: دنیای وحشی دارد خانواده را تخریب می‌کند اما ما در این کشور نیز کم تخریب نمی‌کنیم. خود آن‌ها بعضاً خانواده‌هایی تا ده بچه دارند، بعد به ما می‌گویند نه. می‌خواهند ذائقه‌ی ما را تغییر دهند. این یک خیانت بزرگ به بشریت است. ما باید خانواده را محکم بداریم.

وی با گرامیداشت هفته‌ی دولت، به برخی شاخصه‌های دولت کریمه از جمله عزت‌بخشی به مسلمانان، ذلیل کردن منافقان و تکلیف‌محوری اشاره کرد و گفت: در دولت کریمه تک‌تک شهروندان دعوت‌کننده‌ی به خدا هستند. یعنی به من رأی بدهید ولی از خدا اطاعت کنید. نه این‌که موقع انتخابات ترافیک شود و بعد همه بروند. رأی‌مان را گرفتیم،‌ خداحافظ! آیا این دولت کریمه است؟

امام جمعه پردیسان با برشمردن دیگر ویژگی‌های دولت طراز اسلامی خاطرنشان کرد: دولت کریمه معرفت‌محور است، جهل‌محور نیست. همه می‌دانند چه‌کاره‌اند و چه باری بر دوششان است. دولت کریمه دانش‌بنیان و معرفت‌بنیان است. همه به تکلیف عمل می‌کنند، به نتیجه کم‌تر می‌اندیشند. به خدا اعتماد کنید و به رسمیت بشناسید. شما دویست کشور را به رسمیت شناختید، خدا را به رسمیت نمی‌شناسید که قدرت اصلی دست اوست؟ همه را به رسمیت می‌شناسیم جز خدا را.

وی با بیان پیشرفت‌های طرح امامت و امارت و مدیریت مسجدمحور در استان خراسان جنوبی، تهران و پردیسان تأکید کرد: محله باید مسجدمحور اداره شود. در بیرجند شش امام جماعت زبده انتخاب شدند و یک منطقه از شهر با همه‌ی مسجدهایش به آن‌ها تحویل داده شد. در تهران دو مسجد با خواست شهردار تهران اجرای طرح را شروع کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با انتقاد از عملکرد شهرداری قم و بی‌رغبتی مسئولان شهری در حمایت از طرح‌های مدیریت مسجد محور گفت: از شهردار قم و پردیسان، برای احداث بلوار امام علی(ع)، پیاده‌روها، جمع کردن آب‌های سطحی، بوستان‌ها و پارک بانوان تشکر می‌کنیم و خدمات شما را می‌بینیم. اما  چرا وظیفه‌ی اصلی‌تان که حمایت از مدینه فاضله پردیسان است را انجام نمی‌دهید. چرا محله‌ها را تقویت نمی‌کنید؟ چرا به مجتمع‌ها اجازه نمی‌دهید حسینیه بسازند؟.

خطیب جمعه پردیسان با تأکید بر این‌که شهرداری قم باید همانند تهران در جهت پیشرفت طرح‌های مسجدمحور و محله‌محور، ساخت سرای محله را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: در تهران سیصد سرا برای سیصد محله ساخته‌اند. قم و شهرداری قم عقب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اضافه کرد: من با قاطعیت می‌گویم: امام جماعت مثل یک رهبر دولت خود را اداره می‌کند، این دولت محلی دولت کریمه است. کسانی که دنبال دولت کریمه‌اند باید از محله‌ها شروع کنند.

وی با تأکید بر این‌که پردیسان به بیست سرای محله احتیاج دارد گفت: یک کشور ده‌هزارنفره در یک محله با رهبری دلسوز و محله‌یاری منتخب چقدر کار دارد که از آن دور می‌شوید؟ باید پانصد حسینیه یا کانون در مجتمع‌ها بسازید با کمک شهرسازی. باید بیست سرای محله بسازید (در هر محله یک سرا) تا مدینه فاضله سرعت بگیرد. هم توان، هم دانش، هم تجربه و هم اراده‌ی این کار هست.

انتهای پیام/313/30