رر

حوزه/ استاد مجمع عالی تفسیر و علوم قرآن گفت: بیانیه باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود و تنها این کار حوزه نیست و همه دستگاه‌ها در این زمینه باید فعال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام غلام عباس هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قم که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت حوزه‌های علمیه در خبرگزاری رسا، برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بیانیه گام دوم حوزه علمیه وظایف مهمی دارد که اولین وظیفه‌ای حوزه علمیه قم این است که بیانیه گام دوم را تبیین اجتهادی کند به‌عنوان‌مثال درزمینهٔ موشک و امنیت برخی افراد می‌گویند نباید موشک ساخته شود درحالی‌که می‌توان به‌صورت اجتهادی حدود امنیت و پرداختن به این مهم را مشخص کرد.

وی ادامه داد: در روایات داریم که حکومت اسلامی باید به‌اندازه‌ای از توان نظامی برخوردار باشد که دشمنان از این میزان آمادگی ترس داشته باشد.

حجت‌الاسلام غلام عباس هاشمی افزود: دومین وظیفه این است که گفتمان سازی در این زمینه انجام دهیم و بیانیه باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود و تنها این کار حوزه نیست.

وی افزود: مهم‌ترین محور این بیانیه که می‌تواند به گفتمان تبدیل شود عدالت است که همه‌چیز را در برمی‌گیرد که موجب افزایش پذیرش در بین مردم می‌شود، حوزه باید در این زمینه گفتمان سازی کند و به‌صورت اولویت‌بندی این موارد را عملیاتی کند.

استاد مجمع عالی تفسیر و علوم قرآن ابراز داشت: حوزه علمیه باید به کادر سازی بپردازند تا بتواند در تحقق گام دوم انقلاب گام‌های اساسی را بردارد.