رب

حوزه/ عضو مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: بیانیه گام دوم جزء قوانین بالادستی نظام است که باید توسط تمامی دستگاه‌ها عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قم که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت حوزه‌های علمیه در خبرگزاری رسا، برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم جزء قوانین بالادستی برای مجموعه‌های اجرایی کشور است که باید به‌خوبی در کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه در بخشی به علم و پژوهش اشاره‌کرده‌اند که درواقع یک‌راه آغاز است و باید در این مسیر به‌روز شویم.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: علم و پژوهش باید به‌گونه‌ای باشد که در زندگی مردم تأثیرگذار باشد

وی به بخش‌های دیگری از بیانیه اشاره کرد و بیان داشت: معنویت و اخلاق موضوع مهم دیگری است که در این بیانیه ذکرشده است که باید مراکز دینی مختلف باید در این زمینه پیشگام باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: علاوه بر این رسانه‌ها نیز در این زمینه می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در این بیانیه آمده است طهارت اقتصادی است درواقع درزمینهٔ اقتصاد نظریه‌های خوبی داریم که باید دستگاه‌های اجرایی به‌درستی این مهم را عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام میردامادی تأکید کرد: عدالت و مبارزه با فساد موضوع مهم دیگری است که باید در این مقطع موردتوجه قرار بگیرد و به‌درستی باید ریشه فساد را با چارچوب‌های قانونی ریشه‌کن کرد و وظیفه‌ای حوزه‌های علمیه این است که دیدگاه‌های خود را درزمینهٔ پیشگیری ارائه دهد.