سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت سنندج، پویایی و تحرک علمی را از ویژگی های طلبه انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، بعدازظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: هر شخص، گروه و صنفی باید دارای صفات و ویژگی هایی باشد و شما طلاب نیز باید ویژگی خاص خویش را داشته باشید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: طلبه ای که در حال آموختن دروس دینی و قرآنی است، بی شک در بحث اخلاقی و تقوا باید نسبت به دیگر اقشار جامعه تفاوت ها و البته برتری هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های شما طلاب نسبت به سایرین این است که در مسیر خود دارای انگیزه باشید، البته این انگیزه باید الهی باشد و تنها برای کسب معنویات هزینه شود.

حجت الاسلام کاوه اضافه کرد: اولین وظیفه شخصی یک طلبه انجام به موقع و کامل واجبات و مستحبات دینی و انس با قرآن است. در هر کاری خداوند را باید مدنظر داشته باشیم و به او اعتماد و توکل کنیم و در مسیر طلبگی در کنار درس و کتاب، به پالایش صفات اخلاقی بپردازیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از صفات اخلاقی یک طلبه به جز عزت نفس؛ عفت نفس است که این باعث می شود روحیه طلبه بلندنگر و بلند همت شود.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به اینکه باید طلبه دارای پویایی و تحرک علمی باشد، افزود: مداومت و استمرار در مسیر علم آموزی، خستگی ناپذیر بودن در کسب علم، خودداری از مجادله و ستیزه جوئی در طرح مباحث علمی و... از دیگر صفات هر طلبه انقلابی است.