کمیسیون کارکردهای استاد بسیجی نسبت به نهادهای حکومتی

حوزه/ نخستین جلسه کمیسیون «کارکردهای استاد بسیجی نسبت به نهاد های حکومتی»، در حاشیه همایش بسیج اساتید حوزه های علمیه کشور، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نخستین جلسه کمیسیون «کارکردهای استاد بسیجی نسبت به نهاد های حکومتی» در حاشیه همایش بسیج اساتید حوزه های علمیه کشور، در سالن همایش های مائده به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و دبیری حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع برگزار شد.

در این جلسه اعضا با بیان این که اساتید سطوح عالی باید موضوعات درس خارج را به مسائل مورد ابتلای قوای سه گانه اختصاص داده و پژوهش های دینی خود را با رویکرد پاسخگویی به نیازهای نهادهای حکومتی و کاربردی برنامه ریزی و اجرا کنند، بیان کرد: اساتید بسیجی وظیفه دارند تا ضمن رصد مجموعه فعالیت های نهادهای حاکمیتی و قوای سه گانه، با نگاه هدایتی تذکرات مورد نیاز را داده و در کنار آن در موارد انحراف از اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی هشدار هایی به مسئولین بدهند.

حمایت کامل، عالمانه و مستدل از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه در مواجهه با شبهات و حملات مختلف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از مسائل دیگری بود که در این کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت و یکی از اعضا در خصوص رسالت ویژه اساتید بسیجی در شرائط امروز جامعه و نظام اسلامی ابراز کرد: اساتید بسیجی بایستی برای تربیت نیروهای مورد نیاز نظام و نهادهای حکومتی با دغدغه فراوان تلاش نموده و طلاب را به جهات اعتقادی و گفتمانی آماده خدمت رسانی به نظام کنند.

بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر مسائل ارائه شده در این کمیسیون بود که اعضا با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید بیانیه گام دوم انقلاب را محور همه فعالیت های خود قرار داده و تمامی برنامه ریزی را بر اساس آن سامان دهند و زمینه انس طلاب را با این بیانیه ایجاد کنند، بر این امر تاکید ورزیدند که بیانیه گام دوم انقلاب باید برای همه ارکان حوزه تبیین شود.

همچنین تاکید بر نقش مهم اساتید بسیجی حوزه در تولید علم دینی و جنبش نرم افزاری و موضع گیری های به جا، بهنگام و اصولی آنان به عنوان طلایه داران عقیدتی و سیاسی در مسائل روز جامعه اسلامی از دیگر مسائل مورد تاکید در این کمیسیون بود.

در ادامه همه اعضای کمیسیون اذعان بر این داشتند که بسیج اساتید و اساتید بسیجی باید نسبت به همه مسائل سیاسی و اجتماعی با شجاعت اظهار نظر نموده و ضمن آشنایی به مسائل و اقتضائات منطقه، با رصد فضا و فعالیت های جاری اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی موضع گیری های انقلابی و هدایت گرانه داشته باشند و نگذارند دشمنان آنان را به انحطاط بکشانند.

انتهای پیام 313/49