میرزامحمدی/همایش مداحان

حوزه/ یک کارشناس مسائل دینی گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بعد از نعمت رسالت، بزرگترین و گرانبهاترین نعمت آفرینش، نعمت امامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، در همایش مداحان و شاعران اهل بیت (ع) استان سمنان، به میزبانی شبستان مهدیه اعظم سمنان، با اشاره به نعمت امامت در جامعه اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بعد از نعمت رسالت، بزرگترین و گرانبهاترین نعمت آفرینش، نعمت امامت است.

این کارشناس مسائل مذهبی، با بیان اینکه در زیارت نامه برخی از ائمه معصومین(ع) می خوانیم که«السلام علیک یا آیت الله العظمی» تصریح کرد: امام بزرگترین نشانه خداست و امام به تعبیر امام رضا (ع) نعمتی است که بدل و مشابه و نظیر ندارد؛ همان طوری که خداوند متعال «لیس کمثل شی» هست؛ امام هم نیز همین است و نظیری ندارد.

وی با اشاره به مقام امام در جامعه افزود: امام نعمتی است که پیامبراکرم(ص) به صراحت فرمودند «علی بن ابی طالب (ع)، أفضل من القرآن» یعنی مقام امام از قرآن هم بالاتر است، وجود نورانی امام از ملائکه و همه انبیا به جز پیامبراکرم(ص) بالاتر است، زیرا شخصیتی بالاتر از پیامبر و بعد از آن بالاتر از امام نداریم.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به واقعه صفین و جایگاه امام خاطرنشان کرد: در جنگ صفین معاویه به نقشه عمر و عاص قرآن به نیزه زد و امام علی فرمود «قرآن ناطق من هستم»اگرچه قرآن و امام جدایی ندارند، اما اگر کسی آمد و فتنه کرد بین قرآن و امام جنگ و توطئه انداخت، اگر سراغ هیچ کدام نرویم می‌شود ابوموسی اشعری، اگر قرآن را جلوتر از امام بدانیم می‌شویم سقیفه‌ای که شعار علی علی سر دادند و اما علی(ع) را خانه نشین کردند؛ باید ملازم امام باشیم زیرا علی ابن ابی طالب(ع) میزان و صراط مستقیم است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی محتاج به معرفت است، تا شناخت نباشد نمی‌توان به نتیجه رسید، گفت: باید اول جایگاه امام را بشناسیم تا در محرم و صفر برایش نوکری کنیم و مهم ترین مولفه حرکت در ماه محرم معرفته الحسین است و اگر معرفت نسبت به امام نباشد، در معامله امام با ابلیس و یا بنی‌امیه و یا شهوت، ثروت و قدرت، امام را می‌فروشیم، عدم شناخت امام مانند بچه‌ای که گردنبد طلا را با یک بستنی نادانسته عوض می‌کند و خیال می کند که سود برده است، اما از ارزش واقعی این طلا چندان باخبر نیست.

این کارشناس مسائل دینی، با بیان اینکه اگر امام را نشناسیم، امام را معامله می کنیم و دشمنان اهل بیت(ع) با ملک ری و ... معامله کردند ما جور دیگر، افزود: قدم اول معرفت الامام است و در روایت است که «معرفة الإمام منکم واجبة علی جمیع الخلق».

وی با بیان اینکه شناخت امام شناخت شناسنامه ای منظور نیست، گفت: اینکه بشناسیم امام فرزند و یا برادر و یا از نسل چه کسی بوده است منظور نیست، معرفت شناسنانه ای نمی‌تواند انسان را به درجات عالیه برساند، برخی از قاتلین امام حسین(ع) اصل و نسب ایشان را بهتر می‌شناختند و یا بعضا از کودکی با امام بزرگ شده بوده و دیدگاه و روش و منش ایشان را می شناختند اما با ایشان دشمن شدند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه هرکس معرفت معنوی‌اش به امام بیشتر است، استفاده معنوی او از امام بیشتر است، گفت: در واقع از قدم گفته اند که «هرکه بامش بیش، برفش بیشتر».

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حضور یک عده در مراسمات اهل بیت(ع) آزمایش ماست، تصریح کرد: برخی با هدف سر و صدا و شلوغ کاری به مجالس می آیند اما ما باید با مهمان‌ها درست برخورد کنیم، زیرا اهل بیت(ع) نظاره گر مجلس امام حسین(ع) هستند و یکی از مهمان‌ها امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) است و «اولین مستمع مجلس پرفیض حسین(ع) حضرت زهراست خدا می‌داند» و در برپایی مجالس اهل بیت(ع) کمیت جمعیت مد نظر نباشد.

این کارشناس مسائل مذهبی، با بیان اینکه در ماه محرم امام حسین(ع) هر خار و خسی را به خود و دستگاه خود جذب می‌کند، افزود: در عرصه تهاجم دشمنان و جنگ نرم که دشمن با ماهواره و موسیقی به سراغ جوان مسلمان و شیعه آمده است، خود و فرزندان را به اهل بیت(ع) بسپاریم.

انتهای پیام/