حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز در بحث مراکز دینی و فرهنگی شاهد جهش خیره کننده ای در کشور هستیم به طوری که مراکز علمی کشور به ویژه حوزه های علمیه میزبان هزاران دانشجو و طلبه غیرایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان ظهر امروز در نشستی با جمعی از مدیران مدارس علمیه سطح استان کردستان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی نوع نگاه ها به جامعه بسیار تغییر کرد. در قبل از انقلاب تمام امکانات و توجهات به مرکز و کانون کشور معطوف می شد، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این تصویر تغییر شکل داد و اکنون توجه نظام به توسعه و پیشرفت تمام مملکت به ویژه نقاط محروم کشور است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه وضعیت استانهای محروم کشور بعد از پیروزی انقلاب چهره ای دیگر پیدا کرده اند، بیان داشت: نگاه به سطوح مختلف جامعه به ویژه دهک های ضعیف و  کم درآمد یکی از دغدغه های اصلی انقلاب اسلامی بود و امروز می بینیم که در استانهایی مانند کردستان که روزگاری محرومیت از سر و روی آن بالا می رفت، چه سرمایه گذاری های عظیمی روی داده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود وضعیت فرهنگ و مسایل دینی در نظام اسلامی را نیز غیرقابل مقایسه با دوران ستم شاهی دانست و گفت: امروز در بحث مراکز دینی و فرهنگی شاهد جهش خیره کننده ای در کشور هستیم به طوری که مراکز علمی کشور به ویژه حوزه های علمیه میزبان هزاران دانشجو و طلبه غیرایرانی هستند.

حجت السلام و المسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز طلبه در بحث درس و آموزش امکانات بسیاری در اختیار دارد که قبلا خبری از این امکانات نبود، لذا همه باید قدر نظام اسلامی را  بدانند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تنها نظام اسلامی به معنای واقعی در ایران است، افزود: با تلاش های امام راحل، شهدا، رهبر معظم انقلاب، علما و... امروز شاهد برقراری حکومت الله در کشور هستیم و این افتخاری عظیم برای نظام و ملت شریف ایران اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه طلاب باید در دوران طلبگی خود، زمینه های تبدیل شدن به یک روحانی و مبلغ دینی کامل و جامع را پیدا کنند، افزود: امروز جامعه ما از هر زمان دیگری بیشتر نیازمند داشتن مبلغین دینی مجرّب و انقلابی است، زیرا انقلاب اسلامی در این روزها زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی دشمنان دین خدا قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: خوشبختانه امکانات لازم برای طلاب در حوزه ها و مدارس علمیه به خوبی مهیاست، بنابراین یک طلبه باید در دوران حضورش در مدرسه بتواند در مباحث علمی، تهذیبی، تربیتی و... کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در بحث انجام کارهای تبلیغی نیازمند تعامل ادارات و نهادهای فرهنگی هستیم، گفت: برای اینکه در بحث تبلیغ و نشر معارف اسلامی و دینی عملکرد موفق تری داشته باشیم، بی شک نیازمند تعامل دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی استان هستیم.