مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/حجت الاسلام شکریان با بیان این که عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، عامل سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، بیان داشت: تنها شعار ولایت مداری دادن قابل پذیرش نیست بلکه باید ولایت مداری خود را در عمل ثابت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عصر امروز در دیدار جامعه روحانیت شهرستان بابل با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، گفت: نهضت عاشورا سرشار از درس های تاریخی است که نیازمند تبیین صحیح آن از سوی روحانیت در جامعه است.

وی با بیان این که فلسفه قیام امام حسین(ع) باید با بیان ساده از سوی روحانیت برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود، افزود: منبرهای ماه محرم و صفر باید جاذب و اثرگذار باشد تا در قلب و روح مخاطب جای گیرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که منبرهای طولانی و پراکنده اثرگذاری بسیار پایینی بر مخاطب دارد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مخاطب با جان و دل به سخنان ما گوش فرا دهد باید به گونه ای قابل فهم سخن بگویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که پراکنده سخن گفتن در منابر و خطابه ها موجب دلزدگی مخاطب می شود، تصریح کرد: مبلغ باید در منبرهای تبلیغی، مخاطب را جذب گفته های خود کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، شناخت مخاطب در تبلیغ را امری مهم و ضروری دانست و با بیان این که مبلغان دینی باید قبل از هر سخنرانی پیرامون موضوع مورد بحث مطالعه کنند، بیان داشت: بدون مطالعه سخن گفتن موجب کاهش محتوا و کیفیت منبر خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت وظیفه دارد در منبرهای خود به مسائل روز و سیاسی جهان اسلام و کشور نیز بپردازد، خاطرنشان کرد: جدایی دین از سیاست در جامعه اسلامی توطئه دشمنان انقلاب است که روحانیت باید به آن توجه کد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین بر ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ازسوی روحانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری با نگاه واقع بینانه و عالمانه این بیانیه مهم را تدوین و صادر کردند که نیازمند تبیین صحیح از سوی روحانیت در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر یک از بندهای این بیانیه مهم باید محور سخنرانی های روحانیان در منبرهای تبلیغی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به طور حتم عمل به این بیانیه مهم رشد و بالندگی کشور را در عرصه های مختلف را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، عامل سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، بیان داشت: تنها شعار ولایت مداری دادن قابل پذیرش نیست بلکه باید ولایت مداری خود را در عمل ثابت کنیم.
 

انتهای پیام/