حجت الاسلام کندری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حوزه علمیه خراسان، از ارائه بیش از 15 هزار عنوان کتاب در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مدرسه آیت الله العظمی خوئی(ره) با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: پرداختن به فرهنگ کتابخوانی از رسالت های دقیق انبیا و اولیای الهی بوده است.

وی با بیان اینکه یک بحث اساسی آن است که به مردم آگاهی داده شود تا  انسان ها، در مسیر عمل گمراه نشوند، تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز خودشان را فدا نمود تا مردم را  از  ورطه عمل از گمراهی و ظلمت جهل نجات دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان این که در میان اندیشمندان جامعه اسلامی، باید هرچه بیش تر تلاش صورت بگیرد تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان طلاب به عنوان امر ثابت و همیشگی نهادینه شود، خاطر نشان کرد: پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب و معارف اسلامی به همین منظور با حضور 120 ناشر داخلی و بین المللی برپا شده است.

حجت الاسلام کندری با بیان این که این نمایشگاه رشد خوبی را نسبت به سال های گذشته داشته و امسال بیش از 15 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه ارائه شده است، ابراز کرد: در این نمایشگاه هر ساله با توجه به تغییرات اقتصادی صورت گرفته، حوزه علمیه خراسان نسبت به طلاب، اساتید و پژوهشگران حمایت اقتصادی در قالب بن داشته است.

وی با بیان این که در حاشیه این نمایشگاه نیز 156 مدرسه علمیه استان خراسان بزرگ تجهیز می شوند، به عرضه تولیدات و فعالیت های تحولی حوزه علمیه خراسان در حاشیه این نمایشگاه اشاره و ابراز کرد: طریق تحول، غرفه هایی از این نمایشگاه هستند که به ارائه دستاوردهای تحولی حوزه های آموزش، پژوهش، مشاوره و .... این حوزه پرداخته اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به حضور مرکز انتشارات حوزه علمیه خراسان در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی برای نخستین بار، خاطر نشان کرد: هدف همه برنامه ها مبتنی برهمین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی و تلاش برای آن بوده تا در راستای پژوهش قدم های بزرگ و مثمر ثمری برداشته شود.

انتهای پیام 313/49