حجة الإسلام والمسلمين عادلي نيا:

حوزه/ تغییر نگاه نویسندگان از حالت خمودی به سوی نیازهای روز جامعه تغییر موضوع مهمی بود که حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عادلی نیا، استاد حوزه علمیه خراسان بر آن تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عادلی نیا، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، در  حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در مشهد، ضمن اشاره به تقارن برپایی این نمایشگاه با دهه دوم محرم، بیان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه رسالت آن را دارند با رجوع به پیام بلند عاشورا و حماسه کربلا، به تبیین، تدوین و تشریح کتب اسلامی براساس منابع اصیل بپردازند.  

وی ادامه داد: تقارن برپایی این نمایشگاه با دومین دهه از محرم الحرام، فرصت بزرگی را برای طلاب، اساتید، مولفان و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان از سوی معاونت پژوهش این حوزه فراهم آورده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: محل پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه خراسان، کاملا به صورت اندیشنمندانه در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی قرار گرفته است چراکه این مدرسه، به عنوان مرکز تبیین و تشریح منابع دین و محل مناسب و شایسته ای برای این هدف بزرگ می باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا با بیان این که این دوره از نمایشگاه، از نظر کمّی و کیفی نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیر و محسوس داشته است آنطور که امسال بیش از ۱۲۰ ناشر در ۸۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند، خاطر نشان کرد: از بعد مساحت نیز پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی ارتقای ویژه ای را دنبال کرده است.

وی با بیان این که  از سوی دیگر تعداد کتب و ناشرین نیز ارتقا پیدا کرده و کتاب های متنوع، منظم و منسجمی ارائه شده است، تصریح کرد: تجلی غرفه های طریق تحول در نمایشگاه کتب حوزوی، سبب شده ابعاد تحول نمود داده شود و از سوی دیگر نیز امسال مساله حمایتی در خرید دانش آموزان و اساتید مطرح شده که این نیز متناسب با وضع طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا با اشاره به حضور پرشور و گرم اساتید و طلاب در این نمایشگاه، ابراز کرد: روی هم رفته از نظر محتوا و کیفیت هرچه کیفیت نمایشگاه افزایش پیدا کند، ارتقای علمی، اخلاقی و سیاسی جامعه به تبع آن بالا می رود و امروز نیز حتما طلاب و حوزویان باید بدانند درچه زمینه هایی نیاز به قلم فرسایی ویژه برای بصیرت افزایی وجود دارد.

استاد سطح عالی حوزه خراسان با بیان این که باید نگاه نویسندگان از حالت خمودی به سوی نیازهای روز جامعه تغییر پیدا کند بیان کرد: به واقع از نوشتارهای اندیشمندانه می توان برای رونق تولید استفاده کرد و قلم و نوشتار ابزاری برای آن است تا علم و بصیرت در وجود انسان رشد پیدا کند اما اگر قلم و نوشتار و کتابخوانی نباشد، جهل بر جامعه حاکم است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹