کد خبر: 864207
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

حوزه/ آیین بدرقه زائر اولی‌های مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیین بدرقه زائر اولی‌های اعزامی به عتبات و عالیات به همت مؤسسه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در سالن امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در این مراسم با بیان اینکه داشته‌های امروز خود را مدیون انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد تا بتوانیم به امر اهل‌بیت(ع) عمل کنیم که یکی از این اوامر اهل‌بیت(ع)، زیارت این بزرگواران است.

وی با اشاره به اینکه زیارت یک سیاحت و سفر نیست بلکه یک تکلیف و رسالت است، اضافه کرد: زیارت اهل‌بیت(ع) حقی بر گردن ماست که باید این حق را ادا کنیم؛ شرط زیارت بلوغ، سن و مادیات نیست بلکه همه افراد مؤظف به زیارت اهل‌بیت(ع) هستند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: زیارت مدرسه‌ای است که هر فرد از آن پیام و درسی را فرا می‌گیرد و از این درس و پیام در زندگی خود بهره‌مند می‌شود.

وی یادآور شد: همه از راه دور و نزدیک به رشته شریف زیارت وابسته و دلبسته‌اند هر چند شاید برخی توان لازم برای حضور در حرم‌های مطهر را هم نداشته باشند اما دل درگرو زیارت دارند.

آیت‌الله سعیدی تعجیل در فرج امام زمان(عج) را مهم‌ترین دعا برای زائر کربلا دانست و گفت: زیارت عتبات و عالیات توفیق بزرگی است که زائران باید قدردان آن باشند و در هنگام زیارت از اموات و شهدا یاد کنند چراکه به هر میزانی که معرفت بیشتر شود دعا به اجابت نزدیک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام// 15/ 313