حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی انگیزه و مشوق خوبی برای طلاب و اساتید است و سبب می شود تا در ذهن و وجود آنان روحیه های پژوهشی تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی مشهد، گفت: یکی از مسائل مفید و کاربردی در حوزه علمیه خراسان همین برگزاری نمایشگاه ها هستند که از جهاتی در بدنه این حوزه نیاز به آن احساس می شود.

وی با بیان این که برپایی این نمایشگاه ها انگیزه و مشوق خوبی برای طلاب و اساتید بوده و سبب می شود تا در ذهن و وجود آنان روحیه های پژوهشی تقویت شوند، تصریح کرد: از سوی دیگر برپایی این نمایشگاه گرایش ذهنی پژوهشگران حوزه علمیه خراسان را به سوی نیازهای روز جامعه در حوزه ها و رشته های مختلف سوق می دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که بنابراین نمایشگاه حساسیت در پژوهش و تحقیق را برای طلاب، اساتید، مولفان و پژوهشگران به ارمغان می آورد، افزود: نمایشگاه فاخری برگزار شده است اما به نظر باید جنبه های بار علمی آنچه به لحاظ متون و چه منابع در هر زمینه غنی تر و سال های آینده با شور بیش تری همچون امسال برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا با بیان این که باید هرکس استعداد و گرایش ذهنی خود را کشف کند و بداند که در چه عرصه هایی گرایش دارد، خاطر نشان کرد: به واقع هر یک از اساتید، طلاب، پژوهشگران و مولفین باید براساس علاقه و استعداد خود در زمینه های مربوطه پیش برود که عملا طی این روند، در غنی شدن پژوهش بسیار دخیل است.

انتهای پیام 313/49