امام جمعه فسا

حوزه/ امام‌جمعه فسا گفت: در سال‌های اخیر شبهات بسیاری پیرامون اعتقادات و عزاداری امام حسین(ع) مطرح‌شده است، اما اجتماع عزاداران در روز اربعین حسینی جلوی شبهات اعتقادی را می‌گیرد و بنیه اعتقادی جوانان نسبت به حقانیت کربلا را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین جمالزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» از شیراز، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تنها شخصیتی است که در روایات برای حضرت چهلم قرار داده‌شده است، اظهار داشت: آن‌قدر اربعین از اهمیت برخوردار است که یکی از نشانه‌های مؤمن، زیارت امام حسین(ع) در اربعین است.

وی بابیان اینکه پیاده‌روی به‌سوی بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) را یکی از سنت‌های علما و بزرگان در طول تاریخ شیعه دانست و افزود: پیاده‌روی در اربعین حسینی هم دارای آثار فرهنگی، هم سیاسی و هم آثار اعتقادی است.

امام‌جمعه فسا، آثار اعتقادی پیاده‌روی اربعین حسینی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر شبهات بسیاری پیرامون اعتقادات و عزاداری امام حسین(ع) مطرح‌شده است، اما اجتماع عزاداران در روز اربعین حسینی جلوی شبهات اعتقادی را می‌گیرد و بنیه اعتقادی جوانان نسبت به حقانیت کربلا را تقویت می‌کند.

وی به آثار فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: شیعیان از گذشته تاکنون مورد هجمه شدید فرهنگی بوده‌اند، حضور مردم اعم از شیعه و غیر شیعه مانند ریختن آب سردی بر روی زبانه آتش است.

حجت‌الاسلام جمالزاده با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی هجمه‌های فرهنگی دشمنان را از بین می‌برد، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین تمام تبلیغات سوء دشمن را از بین می‌برد.