کد خبر: 864320
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
مسلمان بوکسور حق رقابت با ریش را به دست آورد

حوزه/ یک بوکسور مسلمان آمریکایی که سال گذشته به سبب داشتن ریش از شرکت در رقابت های دستکش های طلایی منع شده بود، امسال موفق شد در مسابقات شرکت کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک بوکسور مسلمان آمریکایی که سال گذشه به دلیل داشتن ریش از رقابت ها منع شده بود، امسال پس از مبارزات و تلاش های فراوان برای حقوق مذهبی خود، موفق شد با ریش در رقابت ها شرکت کند.

 بشیر عبدر گفت: این مسئله ذهن من را به زندگی باز کرد و فهمیدم که زندگی بزرگتر از من است و مردم برای فرصت ها می جنگند.

 همه چیز از زمانی شروع شد که فدراسیون بوکس آمریکا این بوکسور آمریکایی 19 ساله را به دلیل ریش داشتن از شرکت در مسابقات دستکش های طلایی منع کرده بود.

طبق قوانین آن زمان لازم بود تا 7 روز قبل از مبارزه، قبل از هر رقابت فرمی برای این کار پر شود. با این حال در مسابقات پیش رو ورزشکاران نمی توانستند برای مبارزاتی که هنوز واجد شرایط آن نیستند ثبت نام کنند.

وی با کمک شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در میشیگان خواستار تغییر شد. امسال در دستکش های طلایی نشانه ای منتشر شد که به بوکسورهای مسلمان نشان می داد می توانند در مسابقات شرکت کنند.

درحقیقت در یک کمپین هشت ساله برای بوکسورهای مسلمان و سیک، تلاش های این ورزشکاران سبب شد آنان حقوق مذهبی  شان را بازیابی کنند.

امی دوکور وکیل شورای کایر، شعبه میشیگان می گوید: آن ها یک راند را برده اند. در دور دوم ما می خواهیم سیستمی را ایجاد کنیم که مبارزان مجبور نباشند مکررا برای شرکت در رقابت ها فرم پر کنند.

عبدور گفت: من نمی خواهم دیگر ورزشکاران سختی هایی را که من کشیده ام را متحمل شوند.