سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری با بیان اینکه امام موسی صدر، مردی عالم، آگاه، متفکر، یاور محرومان و پرچمدار آنان بود، اشاره کرد: آیت الله سیستانی نیز با حمایت حضرت ولی عصر (عج) از کیان شیعه محافظت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شعبه جنبش امل لبنان در انگلیس به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ناپدید شدن امام  موسی صدر، مراسمی را با حضور جمع زیادی از اقلیت های عربی و اسلامی، سفیر لبنان در انگلیس، علی بزی نماینده پارلمان لبنان و شخصیت های سیاسی و فکری برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در افتتاحیه این مراسم سخنرانی و به آیه 69 سوره عنکبوت اشاره کرد که می فرماید:« وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ».

وی افزود: امام موسی صدر و علمای آگاه و مجاهدی که برای وطن و ملت خود تلاش می کنند، مصداق این آیه هستند؛ لذا می بینیم که ملت لبنان هیچ وقت او را فراموش نکردند که این نشانه وفاداری آنان به موضع گیری های سیاسی و ملی وی است.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: برگزاری مراسم سالگرد امام صدر، یادآور جهاد و تلاش وی برای وطن است، مسئله او را زنده نگه می دارد، احساسات ملت را به حرکت در می آورد و باعث می شود برای وطن خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: امام موسی صدر از زمان حضور خود در لبنان در سال 1959 میلادی، فعالیت دینی و خدماتی خود را آغاز نمود، با برگزاری سخنرانی، کنفرانس، نشست  و دیدار ها به تبلیغ و کار دینی پرداخت و با سفر به مناطق مختلف لبنان با سختی ها، رنج ها و محرومیت های آنان آشنا شد.

کشمیری اشاره کرد: امام صدر به مطالبه گری از دولت روی آورد و از دولت خواست به رشد و توسعه مناطق محروم توجه کند، طایفه گری را کنار بگذارد، در توزیع مناصب وزارتی و عمومی عدالت را در حق شیعیان رعایت کند و همچنین در توزیع بودجه پروژه های عمرانی و توسعه ای انصاف را رعایت کند.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش امام موسی صدر برای بیان درد ها و محرومیت های شیعیان لبنان، گفت: امام صدر با اجماع نمایندگاه شیعه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تأسیس کرد تا مدافع حقوق شیعیان و حافظ منافع و موسسات آن باشد.