حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در خوی

حوزه/ آیت الله بروجردی در اوج مرجعیت خود به آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی در نجف نامه نوشت و از ایشان خواست که سید حسین را نصحیت کن، ایشان هم نوشت؛ اندکی از عمر ما باقی نمانده است مراقب باشید مرجعیت و ریاست شما را به دنیا آلوده نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شامگاه سه‌شنبه در مراسم دهه دوم محرم که در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد، با بیان اینکه انسان بی‌عاطفه و بی‌محبت از دین بویی نبرده است، اظهار داشت: اینکه خدای متعال همه موجودات را روزی می‌دهد و انسان‌های گناه‌کار را سریع عقاب نمی‌کند و ۱۱۴ بار «بسم الله الرحمن الرحیم» را در قرآن آورده، نشان از شعله محبت الهی است.

وی ادامه داد: مجموع محبت انبیا و ائمه درسی است برای بندگان الهی که با محبت و مهربانی رفتار کرده و از سخت‌گیری کردن دوری کنید و اهل ایمان محبتشان به خدای متعال شدید است و انسان فاقد محبت نه تنها مؤمن نیست، بلکه نمی‌تواند به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند محبت داشته باشد و انسان دارای عاطفه و محبت نمی‌تواند اهل دوزخ باشد.

استاد حوزه ادامه داد: تمام حدود الهی معنای محبت می‌دهد و خدای متعال نمی‌پسندد کسی در قیامت دچار عذاب شده و به دوزخ برود و ذات انسان بهشتی بودن است و جهنم عارضی می‌باشد.

وی اضافه کرد: در هر بخشی از آیات الهی صدای محبت الهی را می‌شنویم و در روایات انسان را آراسته بودن به اخلاق خدا دستور می‌دهند و رحمت الهی از اخلاق الهی است.

استاد  حوزه با اشاره به اینکه عذاب دوزخ نتیجه رفتار انسان است گفت: باطن گناه آتش است و در روز قیامت دامن انسان را می‌گیرد و قرآن بیان می‌کند کسانی که اموال ایتام را با زد و بند از دست آن‌ها می‌گیرند از همان لحظه تصرف اموال یتیم در شکم خود آتش را شعله ور می‌کنند و روز قیامت از همان شکم آتش بیرون می‌زند، در دیگر گناهان هم این شرایط وجود دارد و چون پرده دنیا روی ما کشیده شده است کسی آن آتش را در دنیا نمی‌بیند.

وی عبرت گرفتن از موجودات عالم را از دیگر وظایف انسان دانست و تصریح کرد: دین اسلام به ما سفارش کرده است که چیزی را عادی تلقی نکنید و از همه چیز درس گرفته و در زندگی خود استفاده کنید و بعد از گذشت فرصت، حسرت آن را نخورید.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به اینکه فهم به انسان ارزش می‌دهد، گفت: ائمه معصومین (ع) و آیات قرآن بالاترین ارزش را فهم و دانستن عنوان می‌کنند و انسان باید تا دم مرگ دنبال دانش و فهمیدن باشد و در زندگی خود از آن فهم و دانش استفاده کرده و به خدا برسد و علت جهنمی شدن جمع کثیری از مردم این است که آن‌ها از فهمیدن حقایق فرار کرده و به شیاطین گوش سپرده‌اند.

وی با اشاره به اوح تواضع در آیت الله بروجردی عنوان داشت: آیت الله بروجرودی در اوج مرجعیت خود به آیت الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی نامه می‌نوشت و در آن نامه از ایشان می‌خواست که سید حسین(آیت الله بروجردی) را موعظه کن، ایشان  هم  در پاسخ می‌فرمود اندکی برای رفتن ما زیر خاک باقی مانده مواظب باشید مرجعیت و ریاست شما را درگیر دنیا نکند.

استاد حوزه، پست‌ترین جای جهنم را برای منافقین دانست و تاکید کرد: قرآن پست‌ترین جای جهنم را برای منافقین بیان می‌کند، اما با این حال بیان می‌کند که اگر منافقی توبه کند می‌شود جز مسلمین، مؤمن باید معدن محبت و عاطفه باشد و محبت به پدر و مادر که تشنه محبت هستند از واجبات است که باید با دلسوزی با آن‌ها محبت کرد.