تصاویر/ آئین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء

حوزه/ معاون آموزش بنیاد علوم وحیانی اِسرا از تحول در برگزاری برنامه های آموزشی این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی شامگاه سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه اسرا با اشاره به برنامه های مهم آموزشی در سال جدید گفت: در این سال تحصیلی طبق برنامه ها شاهد تحولی در آموزش خواهیم بود که امروز آغاز این گام خواهد بود.

وی با ذکر این مطلب که امیدواریم اندیشه ها و منظومه های فکری آیت الله جوادی آملی را در برنامه های درسی به طور مدون بگنجانیم، افزود: سازمان جهانی آموزش که تحت اشراف آیت الله جوادی آملی از سال 88 آغاز به کار کرده است.

معاون آموزش بنیاد علوم وحیانی اسرا تصریح کرد: در این یک دهه 11 مرکز آموزشی در داخل و خارج کشور را تاسیس کرده است؛ بخش آموزش این بنیاد در پنج استان قم، تهران، مازندران، مرکزی و نجف اشرف فعالیت دارد.

وی از ارایه دروس کلام، فلسفه، تفسیر و مدرسی فقه و اصول در این بنیاد خبرداد و گفت: موسسه آموزش عالی که تمام حوزوی باشد که دارای چهار رشته باشد تنها تحت اشراف موسسه اسرا فعالیت می کند و تعداد طلاب در این مراکز 450 دانش پژوهش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی یادآورشد: در پایه یک تا 10، 340 طلبه و مجموعا هزار و 105 طلبه در موسسات مشغول به تحصیل هستند که 340 نفر از این تعداد، حضور و غیاب می شوند و دیگر طلاب به صورت آزاد در برنامه ها شرکت می کنند.

وی از تدریس 117 استاد در مراکز تحت برنامه این بنیاد خبرداد و گفت: 75 استاد در مراکز علمی آزاد اسرا مشغول تدریس هستند؛ دو هزار و 92 استاد و طلبه در روز در مراکز تحت برنامه مشغول هستند که مجموعا دو هزار و 142 طلبه در این مراکز فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی در ادامه بیان کرد: تعداد ساعات تدریس روزانه در مجموعه آموزشی اسرا 212 ساعت تدریس بوده و در هر سال 25 هزار و 440 ساعت تدریس انجام می شود.

معاون آموزش موسسه اسرا با اشاره به فعالیت 50 طلبه در کادر آموزشی این بنیاد یادآورشد: مدارس علمیه سه گانه درطول این 10 سال به صورت سنتی کار می کردند، با توجه به ظرفیت برخی مدارس در برگزاری برنامه های هدایت تحصیلی، برنامه های آموزشی با این هدف تدوین می شود که مدارس عمومی به ساومدارس هدایت تحصیلی حرکت کند.

وی از تلاش این بنیاد برای راه اندازی رشته تفسیر و فلسفه خبرداد و گفت: امیدواریم در سال آینده در سطح چهار این دو رشته را داشته باشیم؛ برگزاری جلسات دفاعیه پایان نامه ها از برنامه های مهم این مرکز بوده که برخی از طلاب درباره روال آن گلایه مند بودند که طی جلساتی مجوز برگزاری برنامه های تخصصی در مراکز مربوطه اخذ شد.

حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی گفت: کار خوبی که در مجموعه آغاز شده، مربوط به بخش فارغ التحصیلان است، بسیاری از طلاب ما نگران آینده شغلی خود هستند، همه اساتید و طلاب ما انگیزه اجتهاد را ندارند، به همین دلیل یکی از برنامه های ما این است که انجمن فارغ التحصیلان را برای مشاوره و کمک به این افراد راه اندازی کنیم.

انتهای پیام