مدرسه علميه الزهرا(س)كلاردشت؛مهارتهاي زندگي

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: رحمت و مودت نعمت های الهی است که موجب تحکیم پایه های خانواده می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی در نشست مهارت های زندگی، در جمع بانوان فعال شهرستان کلاردشت گفت: مودت و رحمت نعمتی هائی است که خداوند به انسان ها عطا فرموده و همراهی این دو واژه در آیه 21 سوره روم، دلیلی بر رابطه میان آنها است که موجب تحکیم بیشتر پایه های خانواده می شود.

مدیر مدرسه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت اضافه کرد: مودت و رحمت، افراد جامعه به خصوص زوجین را تشویق  می کند تا به هم محبت کنند، در تنهائی و سختیها ها همراه هم بوده و در زندگی یار و مددکار هم باشند.

وی اظهار کرد: قرآن چهار نوع زن و شوهر زن را معرفی کرده و نمونه آورده است؛ زن و شوهری که در خوبی‌ها و بدی ها هر دو همفکر و همکار هستند و همسرانی که در این امر با هم تفاوت اندیشه دارند که در آن جا که هر دو همفکر  خوبی‌ها هستند نمونه‌اش پیغمبر اسلام و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و همفکر در بدی ها ابولهب و همسرش؛ نمونه زن خوب و مرد بد، حضرت آسیه و فرعون، و مورد آخر حضرت لوط و همسرش را بیان کرده است.

مدیر مدرسه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت خاطر نشان کرد: در کمالات زن و مرد دوش به دوش هم هستند و در آیه‌ی 35 سوره‌ی احزاب، خداوند به این مسئله تاکید کرده و فرموده است که مرد مسلمان، زن مسلمان، مرد صبور، زن صبور و ... دوش به دوش هم، با هم یکسان هستند و هیچ فرقی ندارند.

انتهای پیام313/48