مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تاکید بر این که اخذ مدرک برای کسب درآمد در حوزه بی معنا است، گفت: حوزه پایگاهی برای فراگیری علوم اهل بیت(ع) جهت نشر و گسترش در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشست اخلاقی با طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به این که هدف از تحصیل در حوزه کسب علم دین است، گفت: همه نگاه ها در حوزه معنوی و برای کسب رضایت الهی است و اگر غیر از این باشد موفقیتی حاصل نمی شود.

وی با بیان این که طلبه در درجه اول باید در جهت کسب رضایت الهی و حضرت ولیعصر(عج) گام بردارد، افزود: ملاک و معیار در حوزه رضایت الهی است.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که اگر کسی برای اخذ مدرک وارد حوزه می شود اشتباه بزرگی را مرتکب خواهد شد، خاطرنشان کرد: وجه تمایز اصلی حوزه با سایر مراکز علمی و آموزشی در الهی و معنوی بودن آن است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که اخذ مدرک برای کسب درآمد در حوزه بی معنا است، بیان داشت: حوزه پایگاهی برای فراگیری علوم اهل بیت(ع) جهت نشر و گسترش در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تزکیه نفس یکی از مهم ترین وظایف طلاب جوان حوزه است، گفت: برای رسیدن به این جایگاه باید عمل به واجبات و ترک محرمات را مورد توجه جدی قرار دهیم.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ارزش های دینی و معنوی باید در همه ما هر روز بیشتر از گذشته تقویت شود، افزود: اگر طلبه ای بتواند فرصت های بیشتری را به لحظه های معنوی اختصاص دهد به طور حتم موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که علم آموزی در حوزه انتهایی ندارد و باید از همه لحظات عمر جهت آموختن علم دین استفاده کرد، گفت: دنیای امروز تشنه دریافت معارف الهی است و این وظیفه طلاب و روحانیان است که این معارف را به جامعه دینی منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید با اخلاق صحیح و همچنین رفتار پسندیده ارزش های دینی را به جامعه معرفی کنند، بیان داشت: به طور حتم طلبه ای که به ارزش های اخلاقی و معنوی مجهز باشد در انتقال پیام دین موفق تر خواهد بود.

انتهای پیام