بانوی مسلمان نامزد انتخابات شهرداری در میدلندز غربی می شود

حوزه/ یک بانوی مسلمان در بریتانیا، فعال مدنی ضد جنگ، نامزدی خود را برای انتخابات شهرداری میدلزند غربی اعلام کرده است. وی قرار است نماینده حزب کارگر باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از بیرمنگام میل، سلما یعقوب یک بانوی مسلمان و فعال مدنی ضد جنگ در بریتانیا ، برنامه های خود را برای نامزدی در انتخابات شهرداری میدلندز غربی به نمایندگی از حزب کارگر را اعلام کرده است.

 یعقوب ، رهبر پیشین حزب چپ احترام و مشاور سابق شهر بیرمنگام در ساعات پایانی روز تصمیم گرفت وارد گود رقابت های انتخاباتی شود.

گفتنی است وی یکی از بنیانگذاران ائتلاف توقف جنگ می باشد، کمپین ضدجنگی که جرمی کوربین رهبر حزب کارگری در بریتانیا 4 سال مدیریت آن را به عهده داشت.

وی در سال 2014 نیز با همراهی یک جورج مونبیوت، مقاله نویس گاردین و فعال محیط زیست اقدام به راه اندازی حزب احترام کرده و در شورای شهری بیرمنگام خدمت کرد.

لازم به ذکر است براساس گزارش نیویورک تایمز، در انگلیس حدود 2.7 میلیون مسلمان سکونت دارند. مسلمانان 4.4 %  جمعیت بریتانیا را تشکیل می دهند که بیشتر آنها در انگلیس و ولز زندگی می کنند؛ با این وجود ، تنها 13 نفر از 650 نماینده پارلمان منتخب این کشور در سال 2015 ، به عنوان مسلمان شناخته می شوند یا پیشینه ای اسلامی دارند.

با توجه به اینکه بسیاری از احزاب بریتانیا کمتر داشتن اعضای مسلمان را تبلیغ می کنند، گروهی با نام «مسلمانان برای تغییر» بودجه ای را برای شرکت مسلمانان در انتخابات درنظر گرفته اند.

صادق خان که بوریس جانسون را در انتخابات سال 2016 شکست داد و به عنوان شهردار لندن انتخاب شد یکی از معدود این  نمونه ها است.