حسینی نژاد

حوزه/ شعار همیشگی ما در مقابل استکبار، شعار «مرگ بر آمریکاست» و بر این شعار افتخار کرده و آن را تکرار می نماییم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب که امشب در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و عزا، اظهار داشت: بحمدالله جلسات ماه محرم امسال علیرغم تلاش و فعالیت های دشمنان، با آبرو و عزت در جای جای کشور برگزار شده و نقش جوانان در این جلسات چشمگیر بوده است و هر روز شاهد عظمت شیعه هستیم.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب نسبت به مذاکرات با غربی ها بارها هشدار داده اند و روز گذشته نیز بر این موضوع تأکید کرده اند که این هشدارها حاکی از اخبار پشت پرده بوده و اتمام حجتی برای برخی از مسئولین است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز عزت ایران اسلامی در دنیا فراگیر شده و ما شاهد این موضوع در مراسم بزرگ حج تمتع امسال بوده ایم؛ چراکه مسلمانان کشورهای گوناگون اعم از شیعه و اهل سنت، عزت و احترام بالایی برای ایرانی ها قائل بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز همگان از عزت و بزرگی ایران سخن می گویند؛ اما باز هم شاهد پیشنهاد مذاکره در داخل از کشور هستیم و باید این موضوع را محکوم نموده و مرگ بر آمریکا را همیشه تکرار نماییم.

وی بیان داشت: شعار همیشگی ما در مقابل استکبار، شعار «مرگ بر آمریکاست» و بر این شعار افتخار کرده و آن را تکرار می نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اظهار داشت: امروز انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که باید در این راستا به دنبال انتخاب نمایندگانی انقلابی برای مجلس شورای اسلامی باشیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین آخوندی، نماینده طلاب و فضلای گرگان به عنوان اولین ناطق پیش از دستور مجمع نمایندگان به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به موضوع حوزه انقلابی، گفت: خداوند متعال در آیه 33 سوره توبه به موضوعی اشاره داشته اند که این وعده الهی هنوز محقق نشده و اسلام بر همه ادیان غلبه پیدا نکرده است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی تلاشی برای محقق ساختن این وعده بزرگ الهی است و این وعده توسط منجی آخرالزمان محقق خواهد شد و انقلاب اسلامی که نقش زمینه سازی ظهور و تشکیل حکومت جهانی را دارد، مهم است؛ حکومتی که بر پایه عدل فراگیر بوده و صالحان زمین، دولتمردان آن خواهند بود.

نماینده طلاب و فضلای گرگان خاطرنشان ساخت: قیام اسلامی حضرت حجت(عج) حرکتی انقلابی در ابعاد جهانی است و ملت نیز در این راستا باید اهل قیام بوده و بهره وافری از روحیه انقلابی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آخوندی تصریح کرد: انقلاب اسلامی توسط این مردم وجود آمده و همین روحیه باید دوام داشته و وجود مردم و جامعه ای انقلابی برای ادامه این انقلاب ضروری است.

وی بیان داشت: نظام سلطه از نظام جمهوری اسلامی در هراس است و بقاء خود را در خطر زوال می بینید و رهبر انقلاب نیز فرمودند آمریکا رو به افول است؛ از این رو نظام سلطه تصمیم به مقابله با نظام اسلامی گرفته است؛ اما به نتیجه مطلوب خود نرسیده است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان اظهار داشت: اگر رهبر شجاع و بصیر انقلاب نسبت به روحیه انقلابی مردم و مسئولان هشدار می دهند و تقویت این روحیه را مطالبه می فرماید، به دلیل اشراف و توجه ایشان به اقدامات دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین آخوندی ابراز داشت: ایشان نسبت به کم رنگ شدن روحیه انقلابی هشدار داده و حوزه علمیه را نسبت به داشتن روحیه انقلابی توصیه نموده و راه را برای همگان تبیین فرموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: ایشان نسبت به مجمع نمایندگان نیز توصیه هایی داشته و بر فعالیت بیشتر آن دستور داده اند و بدنه حوزه نیز انتظار دارند مجمع نمایندگان در بزنگاه های حوادث سیاسی کشور، نقش ایفا نماید.

نماینده طلاب و فضلای گرگان تصریح کرد: این مجمع می تواند از نیروهای بصیر و انقلابی خود بیشتر استفاده نماید؛ این انقلاب فرصتی است که خدا به ما داده و باید قدر آن را بیشتر دانسته و دغدغه های رهبر انقلاب را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم عسکری، نماینده طلاب خمینی شهر نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و با ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع طلاب خمینی شهر، گفت: یکی از فعالیت هایی که در این دوره صورت گرفته، برگزاری جلسه فراگیر و مستقل طلاب شهرستان خمینی شهر بوده است.

وی اظهار داشت: طراحی اپلیکیشن جامع طلاب و فضلای خمینی شهر از دیگر فعالیت ها بوده که با کمک یکی از طلاب خمینی شهر با قیمتی بسیار پایین تهیه شده است.

نماینده طلاب خمینی شهر ابراز داشت: علیرغم حجم عظیم طلاب خمینی شهر که در قم حضور دارند، این شهرستان هیچ  گروه تبلیغی نداشته و در این راستا گروه تبلیغی شهید اشرفی را راه اندازی نمودیم.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان ساخت: راه اندازی هیأت اندیشه ورز، تدوین اساسنامه مجمع طلاب خمینی شهر و ... از دیگر فعالیت ها بوده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت های مجمع نمایندگان اشاره و تصریح کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید در مناسبت های گوناگون نقش پررنگی داشته و بهنگام در صحنه حضور داشته باشد.

نماینده طلاب خمینی شهر بیان داشت: برگزاری انتخابات میان دوره ای از برنامه هایی است که در اساسنامه مجمع آمده و باید برنامه ای برای آن داشت.

حجت الاسلام عسکری اظهار داشت: زمین ماندن صحبت های رهبر معظم انقلاب از دیگر مباحثی است که مجمع نمایندگان باید در این زمینه ورود کرده و برنامه داشته باشد.

گفتنی است، در این جلسه سه طرح «غنی سازی نطق قبل از دستور مجمع نمایندگان»، «حمایت از طلاب و خانواده های آنان» و «ساماندهی پوشش بانوان در استان قم» مورد اعلان قرار گرفت که طرح «حمایت از طلاب و خانواده های آنان» به صورت دوفوریتی رأی آورد و در جلسه بعدی مجمع مورد نقد، نظر و بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود در ابتدای این جلسه، اعضای جدید هیأت رئیسه مجمع، بر اساس اساسنامه سوگند یاد کردند.