مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ اگر اساتید حوزه های علمیه برای جامعه سازی و انس دادن افراد به سوی خدا فعالیت کنند، کارشان چنان ارزشی دارد که قابل وصف نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی ویژه اساتید با موضوع «رعایت حقوق طلاب» با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و با حضور اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در ابتدای سخنان خود به ذکر دو مقدمه پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه ی دینداری، ارزش گذاری غیر منطقیمان در دنیا با خدا است. عموما ارزش گذاری ها یا بر اساس میل و هوای نفس است یا نظر جامعه، در حالی که معیار خداوند، حق وحقیقت است. تفاوت حق و واقع در این است که  حق آن چیزی است که باید باشد اما واقع آن چیزی است که رخ می دهد و نگاه ما به  انسانهای پیرامون ما آن طوری که دین گفته نیست. آن طور که خداوند سفارش کرده،  به انسانهای اطرافمان نمی رسیم، در حالی که بیشترین حق را آنها دارند. به عنوان مثال خداوند قرض به مردم را برابر با قرض به خودش بیان نموده است.

وی با اشاره به کتاب علم در گستره کتاب و سنت از آیت الله ری شهری، ادامه داد: آیت الله ری شهری در این کتاب آورده است که خدمت به طلاب و اهل علم به منزله خدمت به امام است و جزء بهترین امور می باشد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: وقتی ارزش هر گزاره ای بالا و پایین شود، ارزش هرآنچه مربوط به آن می شود نیز بالا و پایین می شود، لذا بهترین کار خیر، خواندن به سوی خدا است، بنابراین در زمان غیبت جزء افرادی باشید که مردم را سوی خدا دعوت می کنند.

استاد حوزه افزود: اگر اساتید حوزه های علمیه برای جامعه سازی و انس دادن  افراد به سوی خدا فعالیت کنند، کارشان چنان ارزشی دارد که قابل وصف نیست.

وی بیان داشت: علت عدم موفقیت طلاب در دینداری، سلوک فردی است. باید دروس حوزوی، طلاب را در مسیر تزکیه نفس هدایت کند و اساتید نیز در این مسیر با رفتار و اخلاقشان، راهنمای طلاب باشند.

انتهای پیام